انرژی

کار ساخت مته با تلاش جهاددانشگاهی در حال نتیجه دادن است

ایسنا/خوزستان وزیر نفت با اشاره به ساخت مته‌های حفاری در جهاددانشگاهی خوزستان گفت: کار ساخت مته از اقدامات بسیار خوبی در صنعت نفت کشور است که با تلاش جهاد دانشگاهی در حال نتیجه دادن است.

بیژن زنگنه امروز، ۲۹ بهمن در مراسم قرارداد B.O.O واحد فرآورش پیش‌ساخته در میدان نفتی مشترک آزادگان جنوبی که میان جهاد دانشگاهی و شرکت متن در اهواز به امضا رسید، اظهار کرد: امروز یک روز به یادماندنی برای صنعت نفت ایران است زیرا کارهای بسیاری خوبی در خوزستان شده است که آثار تاثیرگذاری روی صنعت نفت کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کار ساخت مته از اقدامات بسیار خوبی است که با تلاش جهاد دانشگاهی در حال نتیجه دادن است، افزود: مته یک کالای مصرفی است و در سال به تعداد زیادی مته نیاز داریم و در این راستا حتی اگر تحریم نباشیم نیز باید اقداماتی انجام شود تا مته‌های مورد نیاز را از داخل کشور تامین کنیم.

همچنین بخوانید

در بسیاری از بخش‌ها به فناوری نیازمند هستیم

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وزیر نفت تصریح کرد: ما موظف هستیم‌ تا برای مردم سرزمین‌مان کار ایجاد کنیم. در این زمینه باید برای نیروی رو به رشد تحصیل‌کرده کشور کار درست کنیم تا شاهد توسعه ایران باشیم.

زنگنه با بیان اینکه شرایط تحریمی یک شرایط غیرعادی است و ما در برابر تحریم‌ها مقاومت خواهیم ‌کرد، عنوان کرد: آنچه که به دنبال آن هستیم توسعه و سربلندی ایران است. اینکه ایران کشور اول منطقه باشد شعار نیست بلکه یک خواست و انتظار ملی است.

وی ادامه داد: قدرت یک ملت در مدیریت است و باید این مدیریت روی مباحث اقتصادی، علمی و فناوری اثر مثبت داشته باشد و بتواند زمینه‌ساز توسعه باشد.

زنگنه با اشاره به اینکه خدمات و تولیدات صنعت نفت باید به داخل پیوند داشته باشند، ادامه داد: در بسیاری از بخش‌ها به فناوری نیازمند هستیم و این شامل بخش‌های نرم‌افزاری نیز است. پیوند خوبی میان صنعت و دانشگاه اتفاق افتاده است اما ایده‌آل نیست.

دانشگاه و صنعت نفت باهم رفیق شده‌اند

وزیر نفت گفت: دانشگاه و صنعت نفت با یکدیگر رفیق شده‌اند و این مساله یک دستاورد خوب است. در این زمینه برای مثال باید گفت که جهاد دانشگاهی بالاخره در صنعت نفت پذیرفته شده است و اکنون است که می‌توانیم کارهای بزرگی را با یکدیگر انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی افزود: اصل موجودیت مغزی و معنوی در جمهوری اسلامی، نیروهای نخبه کشور هستند و باید به این نیروها توجه جدی کرد. نقش کارآفرین بالاتر از مدیر است و باید قدر کارآفرینان کشور را دانست و به آن‌ها بها داد.

با محیط زیست جنگ نداریم

زنگنه بیان کرد: با محیط زیست جنگ نداریم و به دنبال آلوده کردن محیط زیست نیستیم و هیچگاه اجازه نخواهم داد تا به محیط زیست آسیب وارد شود.

وزیر نفت عنوان کرد: اساسا واحدهای آتی بهره‌برداری و نمک‌زدایی‌ها باید از روش پیش‌ساخته اجرایی شوند تا با هزینه و زمان کمتر شاهد اجرای طرح‌های فرآورش پیش‌ساخته باشیم.

صنعت نفت می‌تواند پرچمدار توسعه صنعتی کشور شود

وی خاطرنشان کرد: صنعت نفت می‌تواند با تعریف تقاضای پروژه‌ها، پرچمدار توسعه صنعتی کشور شود. سالانه ده‌ها هزار میلیارد تومان تقاضا در بخش‌های مختلف داریم و این مساله می‌تواند صنعت کشور را متحول کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا