بورسفرابورس

سه شرکت جدید در نوبت عرضه‌های عمده بازار پایه قرار گرفتند

بر اساس جدیدترین اعلام مدیریت عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران، سه شرکت مندرج در تابلوی زرد بازار پایه، در نوبت معاملات عرضه عمده فرابورس قرار گرفتند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از(سنا)، بر این اساس سه شرکت گروه توسعه هنر ایران با نماد «وهنر»، صنعتی مینو با نماد «غصینو» و کارخانجات مخابراتی ایران با نماد «لکما» روی میز حراج خواهند رفت.

بر اساس این گزارش، در اولین معامله به ترتیب زمانی، قرار است تا ۱۰.۵۵ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت گروه توسعه هنر ایران به صورت نقد به فروش برسد؛ این میزان سهام که چیزی در حدود ۱۰۵ میلیون ورقه می‌شود، با احتساب ۷ هزار و ۴۲۸ ریال برای قیمت پایه هر سهم، مبلغی در حدود ۷۸۰ میلیارد ریال را به عنوان مبلغ پایه کل نیاز خواهد داشت.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در خصوص این معامله عمده، تاریخ عرضه یکشنبه ۳ اسفند بوده و شرکت کارگزاری شهر مسئولیت کارگزار عرضه کننده را بر عهده گرفته است.

در همین روز شرکت صنعتی مینو نیز قصد دارد تا ۲.۹۷ درصد از سهام غیرمدیریتی خود را به صورت نقد و عمده حراج کند. به این ترتیب بالغ بر ۲۹ میلیون سهم از کل سهام این شرکت با قیمت پایه هر سهم ۵۳ هزار و ۸۲۰ ریال در معرض خریداران قرار گرفته و قیمت پایه کل چیزی در حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

در دومین عرضه عمده یکشنبه ۳ اسفند شرایط پرداخت ثمن معامله مطابق با رویه جاری تسویه و پایاپای (T+۲) بوده و کارگزاری امین سهم مسئولیت کارگزار عرضه کننده را بر عهده خواهد داشت.

اما سومین شرکت از لیست یاد شده که در نوبت معاملات عرضه عمده فرابورس قرار دارد، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران است که طبق برنامه ۷.۴۳ درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی این شرکت آخرین روز کاری سال جاری روی میز فروش می‌رود.

این میزان سهام یاد شده معادل ۲۴۰ میلیون سهم است و بر اساس اطلاعیه منتشر شده، قیمت پایه هر سهم معادل قیمت پایانی در روز قبل عرضه بعلاوه ۳ درصد (به شرط آنکه از ۲۰۰۷ ریال کمتر نباشد) خواهد بود.

به این ترتیب قیمت پایه کل از یک هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال کمتر نخواهد بود و نحوه پرداخت ثمن معامله بر اساس بندهای اطلاعیه تعیین شده است. گفتنی است که این معامله عرضه عمده برای روز چهارشنبه ۲۸ اسفند برنامه‌ریزی شده و کارگزاری بانک صنعت و معدن به عنوان کارگزار عرضه کننده تعیین شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا