انرژی

۱۰۰ شرکت دانش بنیان و استارتاپ منتخب صنعت نفت معرفی شدند

۱۰۰ شرکت برتر برای مستقر در پارک فناوری صنعت نفت و گسترش فضای کسب‌وکار در صنعت نفت در رویداد شناسایی، ارزیابی و انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شدند.

به گزارش آرمان اقتصادی، به منظور بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ از خدمات پارک فناوری صنعت نفت، در دی ماه سال جاری فراخوانی از سوی وزارت نفت منتشر شد.

این فراخوان به منظور شناسایی و انتخاب شرکت ها در حوزه‌های فناورانه تجهیزات و قطعات، مواد و محصول شیمیایی، نرم‌افزار و پلتفرم، خدمات صنعت نفت بوده است.

همچنین بخوانید

در این فراخوان، ۵۶۰ طرح ثبت نام شد  که بعد از بررسی و ارزیابی اولیه ۲۱۶ طرح برای داوری به هیات داوران ارسال شد. از بین ۲۱۶ طرح ارسال شده تعداد ۱۵۸ طرح به داوری نهایی راه پیدا کرد و در پایان ۱۰۰ طرح انتخاب شدند.

از میان طرح‌ های داوری شده، ۱۶ درصد محصول اولیه،۷۲ درصد محصول نهایی و ۱۲ درصد طرح و ایده بوده است .

به لحاظ فراوانی ارایه طرح‌ها، استان تهران در رده اول اول و استان های بوشهر، خراسان، اصفهان و آذربایجان در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین ۲۰۰ داور در مرحله ارزیابی و در مرحله دوم ۸۰ داور از صنعت در ارزیابی و داوری حضور داشتند ضمن آنکه درارزیابی طرح‌ها نیاز صنعت مورد توجه بوده است.

اسامی ۱۰۰ شرکت منتخب بر اساس کسب امتیاز نشان طلا،نقره و برنز کسب کرده‌اند و اسامی آنها در پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت(توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری صنعت نفت) اعلام شده است.

اسامی این شرکت‌های منتخب در اختتامیه گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ صنعت نفت اعلام شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا