انرژی

بکارگیری واحد فرآورش پیش‌ساخته در میادین مشترک ضروری است

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و توانمندی شرکت‌های داخلی استفاده شود، گفت: بکارگیری سیستم‌های فرآورش پیش‌ساخته که سریع الاحداث است در میادین مشترک بسیار لازم و ضروری است.

تورج دهقانی امروز، ۲۹ بهمن‌ماه در مراسم قرارداد B.O.O واحد فرآورش پیش‌ساخته در میدان نفتی مشترک آزادگان جنوبی که میان جهاددانشگاهی و شرکت متن در اهواز به امضا رسید، اظهار کرد: در یک طرح توسعه میدان ۶۰ تا ۷۰ درصد کار شامل تکمیل و حفاری چاه‌ها است و کمتر از ۱۰ درصد از طرح مربوط به واحد فرآورش، بهره‌برداری و نمک‌زدایی است.

وی افزود: تجربه نشان داده است وقتی وارد اجرای طرح می‌شویم در بخش حفاری با سرعت و دقت کار پیش می‌رود اما در بحث احداث واحدهای فرآورش زمان بسیار زیادی صرف می‌شود و شاهد روند کند کار می‌شویم.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تصریح کرد: بخش نمک‌زدایی به دلیل پیچیدگی‌های فرآیندی معمولا زمانبر است و در این زمینه به منظور کاهش زمان اجرای این واحدها، ساخت واحدهای فرآورش پیش ساخته حائز اهمیت است.

دهقانی ادامه ‌داد: این مساله در میادین مشترک اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. همچنین در میادین غرب کارون به دلیل ساختار مخزن این مساله دارای اهمیت است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت بیان کرد: به کارگیری سیستم‌های فرآورش پیش ساخته که سریع الاحداث است، در میادین مهم و مشترک بسیار لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و توانمندی شرکت‌های داخلی استفاده شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه با توافقات انجام‌گرفته اولین واحد ۵۰ هزار بشکه‌ای ساخت داخل توسط جهاد دانشگاهی در غرب کارون ساخته خواهد شود تا آثار آن را بر اقتصاد طرح‌های توسعه میادین شاهد باشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا