امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اجرای ۲۳۸ هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری در سال جاری

مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی از اجرای ۲۳۸ هزار هکتار سیستم های نوین آبیاری در سال جاری خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس زارع در پنجمین جلسه شورای راهبردی طرح سامانه‌های نوین آبیاری، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰۰ هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری در سطح کشور اجرا و به مرحله بهره برداری رسیده و ۱۳۸ هزار هکتار نیز درحال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷ با تجهیز ۱۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری و بهره برداری کامل از آنها، ۱۰۰ درصد برنامه‌های عملیاتی محقق شده است.

بر اساس این گزارش، در پنجمین جلسه شورای راهبردی طرح سامانه‌های نوین آبیاری که با حضور نمایندگان دستگاه‌های برنامه ریزی و نظارتی و دفاتر هماهنگی امور استان‌ها و امورحقوقی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، موضوعاتی همچون کنترل و ارتقای کیفیت لوازم و تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، ارتقای سامانه اطلاع رسانی طرح و لزوم اطلاع رسانی و انعکاس دستاوردهای طرح به مراجع مربوط به برنامه ریزی و نظارتی مطرح شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا