انرژی

پوشش برق رسانی در کشور به صددرصد رسیده است

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت توانیرو با اعلام اینکه صنعت برق ایران به خودکفایی کامل رسیده است، گفت: پوشش برق رسانی در کشور به صددرصد رسیده و حتی روستاهایی با بیش از ۱۰ خانوار بدون برق نیستند.

محمدحسن متولی‌زاده پنجشنبه یکم اسفندماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی صادرات برق طی تابستان امسال در کشور اظهار کرد: با وجود پیش‌بینی‌های صورت گرفته تابستان امسال خاموشی اتفاق نیفتاد اما با این وجود ۱۲۰ درصد صادرات برق در کشور افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه پوشش برق‌رسانی در کشور به صددرصد رسیده و روستاهایی با بیش از ۱۰ خانوار بدون برق نیستند، تصریح کرد: از لحاظ کمی و کیفی خدمات قابل توجهی در حوزه برق در کشور ارائه می‌شود به طوریکه طی بحران‌هایی نظیر سیل ابتدای سال و قطعی ارتباط به علت بارش برف در برخی از مناطق کشور نیروهای فعال در حوزه برق پیشتاز در ارائه خدمت بوده‌اند.

همچنین بخوانید

وی افزود: در سیل ابتدای سال وقتی به استان های درگیر سفر می‌کردیم، تمام مسئولان به حضور به موقع همکاران برق اذعان داشتند و خوشبختانه در برف اخیر گیلان به علت اقدامات به موقع قطعی برق به موقع رفع شد در حالیکه در کشوری مانند کانادا اتفاقی مشابه افتاد و هشت روز بدون برق بودند.

متولی زاده ادامه داد: ۸۵ درصد شبکه برق گیلان تحت تاثیر قرار گرفته بود که اقدامات به موقع مشکل را رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه همکاران ما اقتصاد مقاومتی را در اجرای برنامه‌ها مد نظر دارند و اقدامات خوبی صورت می‌گیرد، اعلام کرد: صنعت برق ایران به خودکفایی کامل رسیده است.

متولی زاده مطرح کرد: با توجه به سیاست‌های تشویقی انجام‌ شده مشترکان برق ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش دریافت کردند که با اعمال این سیاست‌های تشویقی از هزینه‌کرد ۷۰۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش شهیدی، مدیرعامل سابق شرکت نیروی برق استان همدان اظهار کرد: باعث افتخار است که مدیران ما در استان خوب عمل کرده‌اند و مسئولان استان هم به این امر اشاره دارند. برخی همکاران بعد از سال ها خدمت روزی بازنشسته می‌شوند و تحمل این روز برای ما سخت است.

وی افزود: امسال هشت مدیرعامل شرکت توانیر بازنشسته شده یا می‌شود که یکی از آنها مدیرعامل توزیع برق همدان است که ۳۳ سال خدمت کرده و اینک قدردان زحماتش هستیم.

وی بیان کرد: برای سمت مدیرعامل توزیع برق همدان ۱۸ نفر متقاضی بودند و براساس مدل و شاخص های مد نظر ارزیابی صورت گرفت و سرانجام جمشیدی انتخاب شد که امیدواریم موفق باشد.

مدیرعامل شرکت توانیرو با اشاره به وجود  ۱۸ هزار کیلومتر شبکه برق در استان که باید به خوبی از آن نگهداری کرد، یادآور شد: همدان هم استانی حادثه خیز است و می‌طلبد روی اتوماسیون کار شده و روی کنتور پیک بار و کنتور هوشمند کار شود.

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا