صنعتصنعت، معدن، تجارت

تعالی سازمانی یاری گر بنگاه ها برای دستیابی به رونق تولید

کیانی بختیاری گفت : در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری، بعنوان سال “رونق تولید” نامگذاری گردیده است، “تعالی سازمانی” نقش بسیار پررنگی دارد و به بنگاه ها برای دستیابی به رونق تولید کمک می کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با بیان این مطلب افزود: در طی هفده سال اجرای جایزه ملّی، با تکیه بر تجارب کسب شده طی سال‌های گذشته، این فرصت فراهم آمده است تا سازمان‌های ایرانی در کلیه بخش های اقتصادی و زمینه های مختلف فعالیت، در فرآیند جایزه ملّی تعالی سازمانی شرکت کنند و دستاوردهای خود را در استقرار سیستم‌های نوین مدیریتی که در چارچوب مدل تعالی سازمانی به اجرا گذاشته‌اند، با دیگر سازمان‌ها مقایسه نمایند و به این ترتیب در فضای تبادل تجربیات، یافته‌ها و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند .

وی گفت: سازمان مدیریت صنعتی وظیفه خود می داند تحلیل جامعی از اطلاعات مربوط به تعالی سازمان ها را همراه با آمار دقیقی از مسیر “عارضه یابی تا بهبود” آنها و همچنین “نتایج پایداری” دیگر سازمان های حاضر در فرایند ارزیابی تعالی سازمانی را بمنظور استفاده در تصمیم گیری های کلان تهیه و به مقامات بالادست ارایه نماید.

هفدهمین همایش ملی تعالی سازمانی با حضور مقامات، مدیران ارشد سازمان‌ها و متخصصان، ۵ اسفندماه ۹۸ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما از سوی سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

جایزه ملّی تعالی سازمانی از سال ۱۳۸۲ در چارچوب برنامه‌های توسعه کشور و با هدف رقابت‌پذیری، ارتقای بهره‌وری و توسعه نظام‌های مدیریت در شرکت‌ها و سازمان‌های کشورمان، از سوی وزارت صنایع و معادن معرفی و نظام نامه آن توسط وزیر ابلاغ شد.

مهمترین اهداف اقتصادی کشور دستیابی به رشد اقتصادی از طریق توسعه قابلیت‌های سازمانی و ارتقای سطح بهره‌وری است و سازمان مدیریت صنعتی با اعطای جایزه ملّی تعالی سازمانی به دنبال کمک به اثبات شایستگی و قابلیت بنگاه‌ها و سازمان‌های ایرانی از طریق ارزیابی و معرفی سازمان‌هایی است که در مسیر تعالی خود و تحقق اهداف مهم توسعه اقتصادی اجتماعی در کشور می‌کوشند.

در ۱۷ سال گذشته بالغ بر ۱۴۰۰ سازمان ایرانی از نزدیک و توسط ۱۲۰۰ ارزیاب دوره دیده و حرفه‌ای تعالی سازمانی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود الگوی تعالی آن‌ها بر اساس ۹ معیار کلیدی از جمله رهبری، استراتژی، فرآیندها، منابع، مشتری، جامعه و … شناسایی و به آنها ارائه شده است تا شرکت ها در قالب طراحی و انجام پروژه‌های بهبود، در مسیر تعالی خود چابک‌تر عمل کنند.

در این همایش، ضمن معرفی و تقدیر از سازمان‌های سرآمد کشور، تجربیات موفق مدیریتی آن‌ها نیز ارائه می‌شود.

امسال نیز سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی پس از انجام خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی و به اجرا گذاشتن برنامه‌های بهبود، متقاضی جایزه ملّی تعالی سازمانی در یکی از ۵ بخش ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی شده و مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که نتیجه و بازخورد آن همچون سال‌های گذشته در هفدهمین همایش ملی تعالی سازمانی اعلام و سطح تعالی شرکت‌ها مشخص می‌شود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا