صنعتصنعت، معدن، تجارت

۵ اسفند مان برگزاری هفدهمین همایش ملی تعالی سازمانی / رونق تولید بدون سازمان متعالی امکانپذیر نیست

همزمان با روز مهندسی

اختتامیه هفدهمین دوره اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی با حضور مقامات، مدیران ارشد سازمان‌ها و متخصصان، ۵ اسفند ماه جاری از سوی سازمان مدیریت صنعتی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار و شرکت سرآمد سال ۹۸ مشخص می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از  روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، سید علیرضا شجاعی مدیر مرکز تعالی سازمانی سازمان مدیریت صنعتی با اعلام این خبر گفت: مهمترین اهداف اقتصادی کشور دستیابی به رشد اقتصادی از طریق توسعه قابلیت‌های سازمانی و ارتقای سطح بهره‌وری است و سازمان مدیریت صنعتی با هفده دوره اعطای جایزه ملّی تعالی سازمانی به دنبال کمک به اثبات شایستگی و قابلیت بنگاه ها و سازمان‌های ایرانی از طریق ارزیابی و معرفی سازمان‌هایی است که در مسیر تعالی خود و تحقق اهداف مهم توسعه اقتصادی اجتماعی در کشور می‌کوشند.
وی افزود: جایزه ملّی تعالی سازمانی از سال ۱۳۸۲ در چارچوب برنامه‌های توسعه کشور و با هدف رقابت پذیری، ارتقای بهره‌وری و توسعه نظام‌های مدیریت در شرکت‌ها و سازمان‌های کشورمان، از سوی وزارت صنایع و معادن معرفی و نظام نامه آن توسط وزیر ابلاغ شد. این جایزه مورد تایید سازمان ملی بهره وری ایران بوده و هم اکنون معتبرترین و با قدمت ترین رویداد در حوزه تعالی سازمانی است.
دبیر هفدهمین همایش تعالی سازمانی ادامه داد: در ۱۷ سال گذشته بالغ بر ۱۴۰۰ سازمان ایرانی از نزدیک و توسط ۱۲۰۰ ارزیاب دوره دیده و حرفه ای تعالی سازمانی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود الگوی تعالی آن‌ها بر اساس ۹ معیار کلیدی از جمله رهبری، استراتژی، فرآیندها، منابع، مشتری، جامعه و … شناسایی و به آنها ارائه شده است تا شرکت ها در قالب طراحی و انجام پروژه های بهبود، در مسیر تعالی خود چابک تر عمل کنند. شجاعی اظهار داشت: لذا در این همایش، ضمن معرفی و تقدیر از سازمان‌های سرآمد کشور، تجربیات موفق مدیریتی آن‌ها نیز ارائه می‌شود.
مدیر جایزه ملی تعالی سازمانی با تاکید بر اینکه امروزه شرکت ها برای قرار گرفتن در زمره بنگاه ها و سازمان های سرآمد و پیشی گرفتن از رقبا در بازار ملی و بین المللی از این الگوی جامع استفاده می کنند، بیان داشت: چندی پیش در مراسم بین المللی که در حوزه تعالی سازمانی در کشور فنلاند برگزار شد سازمان هایی از کشورهای بلژیک، سوئیس، چین، پرتغال، انگلستان، امارات، فنلاند، فرانسه، مجارستان و ترکیه حائز رتبه برتر و کسب جایزه شدند. وی ادامه داد: امسال در ایران نیز شرکت ها و سازمان های مختلف خصوصی و غیردولتی در صنعت و خدمات با پیاده سازی الگوی تعالی سازمانی در مجموعه خود، نسبت به ارزیابی آن اقدام و با حضور در هفدهمین دوره اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی میزان سرآمدی شرکت خود را محک زنند. سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی پس از انجام خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی و به اجرا گذاردن برنامه‌های بهبود، متقاضی جایزه ملّی تعالی سازمانی در یکی از ۵ بخش ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی شده و مورد ارزیابی قرارگرفتند که نتیجه و بازخورد آن همچون سنوات گذشته در هفدهمین همایش ملی تعالی سازمانی اعلام و سطح تعالی شرکت ها مشخص می شود.

مدیر تعالی سازمان مدیریت صنعتی به تقارن زمانی برگزاری همایش امسال با ۵ اسفندماه و روز مهندسی اشاره کرد و گفت: رونق تولید از سازمان‌ها و بنگاه‌های متعالی حاصل می‌شود و زمانی می‌توانیم به رونق تولید امید داشته باشیم که سازمان‌های تولیدی و خدماتی و دستگاه های پشتیبان آنها یعنی دستگاه های دولتی و اجرایی در مسیر تعالی قرار گیرند لذا رونق تولید بدون سازمان متعالی امکانپذیر نیست. برای تحقق این موضوع ضروری است همه سازمان های کشورمان پیاده سازی ارزش ها و مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی را در دستور کار خود قرار دهند و تا حصول نتیجه آن را مهندسی و مدیریت کنند. از همین رو محور هفدهمین همایش به «مهندسی تعالی در سازمان های ایرانی برای رونق تولید» اختصاص یافت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا