اقتصاد کلان

فرهنگی: اراده دولت بر بودجه‌ریزی عملیاتی بوده است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت نگاه بودجه‌ریزی بر مبنای عملیاتی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدحسین فرهنگی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور بیان کرد: یکی از جنبه‌های مثبت لایحه بودجه سال آینده، افزایش سقف حقوق کارمندانی است که حداقل حقوق را دریافت می‌کردند و این افزایش قابل توجه است. از دیگر نکات مثبت این لایحه بحث یارانه‌ها بود که مشکلاتی را برای گروهی از مردم که مشمول یارانه نمی‌شدند ایجاد کرده و نوعی بی‌عدالتی بود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر اراده جدی دولت برای بودجه‌ریزی عملیاتی شایان تقدیر است. بودجه‌ ریزی عملیاتی کار آسانی نیست، اما خوشبختانه در ردیف‌ها و احکام بودجه سال ۱۳۹۹ دولت تمام تلاش خود را برای این اقدام کرده است.

همچنین بخوانید

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد نبود فرصت برای ارائه‌ی پیشنهادات نمایندگان در خصوص لایحه است. روزهایی که برای ارائه پیشنهادات تعیین شد اغلب نمایندگان درگیر انتخابات بودند. اگر هیات رییسه فرصتی برای ارائه پیشنهادات نمایندگان بدهد می‌تواند در نظر مخالفان نیز تغییر ایجاد کند.

فرهنگی در پایان تاکید کرد: یکی از مشکلات لایحه بودجه ۹۹ نحوه افزایش حقوق کارمندان است که برای قبل و بعد افرادی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند تدابیری دیده نشده، بنده پیشنهاد می‌کنم به جای افزایش درصد ثابت باید رقم ثابت بر افزایش حقوق‌ها مدنظر قرار باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا