اقتصاد کلان

نماینده مشکین‌شهر: بودجه در شرایط اضطرار و بحران نوشته شده است

نماینده مشکین شهر با تاکید بر این که «بودجه سال آینده براساس شرایط کشور و وضعیت اضطرای نوشته شده است» گفت: توجه به تولید و اشتغال و انجام راهکارها برای جلوگیری از افزایش تورم از نکات مثبت بودجه است.

به گزارش آرمان اقتصادی، ولی ملکی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات بودجه ۹۹ گفت: این بودجه در شرایط اضطرار و بحرانی نوشته شده است وضعیت کشورمان از نظر اقتصادی  و سیاسی خاص است همه شرایط را می‌دانیم که عادی نیست.

وی افزود: این که مخالفان در صحبت‌هایشان به برنامه ششم و پیش بینی رشد ۸ درصدی اشاره کردند در شرایطی است که وضعیت عادی باشد ما در شرایط بحران و اضطرار بودجه می‌نویسیم.

همچنین بخوانید

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «موضوع تورم در بودجه دیده شده است» گفت: وقتی محدودیت منابع داریم انتظار از این که همه چیز عادی باشد خوب نیست. برای جلوگیری از تورم تلاش شده از منابع بانک مرکزی استفاده نشود که این به ایجاد نشدن تورم کمک می‌کند. علیرغم تمامی محدودیت‌ها، در تبصره ۱۸ بودجه پیش بینی یک میلیون شغل شده یعنی جهت بودجه به سمت تولید و اشتغال است.

ملکی همچنین گفت: منابع بودجه اجازه نمی دهد که طرح‌های عمرانی را شروع کنیم قبول کنید که ما نمی‌توانیم نفت صادر کنیم و اگر هم امکان صادرات باشد نمی‌توان ارز وارد کشور کرد. این شامل فرآورده‌های پتروشیمی و فلزات گرانبها می‌شود که ما در نهایت از روش تهاتر استفاده می‌کنیم.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در این بودجه برای انجام پروژه‌های ملی اختیار به استان‌ها داده شده است. همچنین تاکید شده که طرح‌های عمرانی و نیمه تمام مثل راه‌های مواصلاتی بزرگ و راه آهن‌ها به اتمام برسد.

ملکی خاطرنشان کرد: در این بودجه حقوق حداقلی ۱.۵ میلیون تومان به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است یعنی توجه به وضعیت معیشت مردم شده است باز هم تاکید می‌کنم اگر شرایط عادی بود خیلی کارهای دیگر می‌شد که انجام شود اما منابع درآمدی محدود است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا