بانک و بیمهبیمه

رشد کلی حق بیمه‌ها درسال ۲۰۱۸ کندتر شد

حق بیمه‌های جهان در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار از مرز پنج هزار میلیارد دلار فراتر رفت و به مبلغ ۵۱۹۳ میلیارد دلار رسید که معادل ۶.۱ درصد تولید ناخالص جهان است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از چابک آنلاین، در این سال حق بیمه های جهان هم به صورت اسمی و به صورت واقعی رشد کرد ولی  ضعیف تر شدن رشد بیمه های زندگی در اروپا، چین و آمریکای لاتین  موجب شد تا رشد کلی حق بیمه ها نسبت به سال ۲۰۱۷ آهسته تر شود.

 کل حق بیمه های جهان در سال ۲۰۱۸ از رشد اسمی ۴.۸ درصد و رشد واقعی۱.۵ درصد برخوردار بوده است.

همچنین بخوانید

 سهم بیمه های زندگی و غیر زندگی از کل حق بیمه‌های مستقیم سال ۲۰۱۸ به ترتیب ۵۴.۷ درصد بوده که در مقایسه با سال قبل تغییری نداشته است.

در بخش بیمه‌های غیرزندگی حق بیمه‌ها با ترکیبی از رشد آهسته تر در  بازارهای توسعه یافته  و بهبود رشد در بازارهای نوظهور از رشد با ثبات به میزان ۳ درصد برخوردار شد که نسبت به میانگین تاریخی از فزونی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

جدول زیر رشد واقعی حق بیمه‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را در مقایسه با میانگین رشد در سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ و برآورد شده برای سال‌ ۲۰۲۰ را به تفکیک بازارهای پیشرفته و نوظهور نشان می دهد:

4_5952038783435146600

سهم بازار های نوظهور از  کل حق بیمه های جهانی  به طور مداوم در حال افزایش است و در بلند مدت انتظار می رود این سهم که در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۱ درصد برآورد شه بود در سال ۲۰۲۹ به ۳۴ درصد افزایش یابد.

پیش‌بینی می‌شود  بازار بیمه منطقه آسیا _ اقیانوسیه  که تعدادی از کشورهای توسعه یافته را نیز شامل می شود، در سال ۲۰۲۹ حدود ۴۲ درصد از کل حق بیمه‌های جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

در این صورت انتظار می‌رود در آن سال چین ۲۰ درصد حق بیمه جهانی را تولید کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا