صنعت، معدن، تجارت

صرفه جویی ۹ میلیاردی در سوخت/همه کالاها را زیرپوشش سامانه می بریم

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق با بیان اینکه قرار است تمام کالاها را با راه اندازی ۲۳ سامانه، زیر پوشش سامانه ها ببریم، گفت: با سدکردن قاچاق سوخت،حدود ۹ میلیارد لیتر صرفه جویی در سوخت داشتیم.

علی مویدی خرم آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد اینکه با توجه به بازداشت یکی از مهره‌های اصلی قاچاق سوخت در هفته‌های گذشته، آیا این روند در حوزه‌های دیگر نیز در دستور کارقرار گرفته است، اظهار داشت: خوشبختانه با اتفاقات جدیدی که در حوزه رهگیری در حال رخ دادن است همچون طرح رهگیری سیگار، موید این مساله است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تمام توان و با به کارگیری ظرفت تمام دستگاه‌ها به سمتی حرکت می‌کند که در هیچ نوع کالایی شاهد قاچاق نباشیم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: به عنوان مثال در حوزه لوازم خانگی، بحث شناسه دار کردن کالاها را داریم که پس از این فرایند، اگر کالایی در این حوزه بدون شناسه باشد، مورد برخورد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در ستاد بر این موضوع متمرکز هستیم که تمام کالاها را با راه اندازی ۲۳ سامانه، زیر پوشش سامانه‌ها ببریم تا بحث قاچاق خود به خود و به صورت گام به گام رفع شود.

صرفه جویی ۹ میلیاردی در سوخت

مویدی با بیان اینکه در بحث سوخت اتفاق بزرگی افتاده است، گفت: در دو سال و نیم گذشته نزدیک به ۹ میلیارد لیتر صرفه جویی از مسیر سوخت داشتیم. سامانه‌هایی را در وزارت نفت و دستگاه‌های مرتبط با تأمین و توزیع سوخت، سامانه‌هایی را راه اندازی کردیم که نیل به قاچاق را کاهش می‌دهد. این مساله نشان می‌دهد هم وزارت نفت و دستگاه‌های مرتبط با هدایت ستاد در جهت نظم بخشی به بحث سوخت توفیقات خوبی حاصل شده است.

بخش کوچکی خروج سوخت داریم

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بخش کوچکی خروج سوخت داریم که با تکمیل سامانه‌ها و نهایی شدن اقداماتی که در جدار مرز انجام می‌دهیم، به حداقل خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه جلوی خروج سوخت به صورت لوله کشی را خواهید گرفت، اظهار داشت: قاچاق سوخت از این طریث نسبت به گذشته کاهش یافته است اما به هر حال افرادی هستند که با این اقدامات در صدد هستند منافعی به دست آوردند که البته در حال مقابله هستیم. البته باید تاکید کنم قاچاق سوخت از این طریق حجم قابل توجهی هم نیست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا