بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

یازدهمین رویداد فیناپ با حضور پررنگ ارتباط فردا برگزار شد

یازدهمین رویداد فیناپ با حضور پررنگ ارتباط فردا و اهدای جوایز نهال فین‌تک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یازدهمین رویداد فیناپ پنج شنبه، یکم اسفندماه در موزه ارتباطات برگزار شد. این رویداد که از صبح تا بعد از ظهر طول کشید سخنرانی‌های متعدد و دو پنل داشت. در این سخنرانی‌ها و پنل‌ها دغدغه‌های حوزه فین‌تک در کسب‌وکارها، سرمایه‌گذاری روی آن، مباحث حقوقی و رگولاتوری و غیره مطرح شد. در پایان این رویداد نیز جوایز نهال فین‌تک در دو بخش کمیته داوران و آرای مردمی در سه بخش مختلف افراد، نهادها و سازمان‌ها و راهکارهای تاثیرگذار به برندگان اهدا شد.

همچنین بخوانید

نیما نامداری، معاون توسعه و نوآوری شرکت ارتباط فردا یکی از  سخنرانان رویداد فیناپ درباره فقر و فین‌تک صحبت کرد. او توضیح داد که ما با واژه‌ها تعارف داریم. ایران در حال فقیرتر شدن است. اقتصاد ملی و مردم ما فقیرتر شده‌اند. اکنون نیمی از خانوارهای ایرانی درآمد آنها کمتر از هزینه‌های ضروری آنهاست. بی‌تردید همه ما حداقل در دهک نهم و دهم هستیم، اما در یک جامعه ۸۰ میلیونی فقر دارد در آن پایدار می‌شود. به‌گفته او تمرکز فین‌تکی ها در ایران در حوزه پرداخت است ولی تمرکز در این حوزه معقول نیست و کمکی هم به خانوارها کمک نمی‌کند. اغلب آنها به ثروتمندان کمک می‌کند.

 

در بخش دیگری از این رویداد “پنل سرمایه‌گذاری و فین‌تک” با حضور آرین افشار، مدیر فینووا، صابر خسروی، مدیر مرکز نوآوری ویکست،  مصطفی امیری، مدیرعامل زرین پال و حسین خسروی، مدیرعامل ادونچرز برگزار شد. آرین افشار در این پنل توضیح داد که یکی از چالش‌های سرمایه‌گذاری عدم شناخت افراد از اکوسیستم فین‌تک است. بنابراین مهم است که تیم بنیانگذار، صنعت را بشناسد. اکنون سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه‌گذاری کم ریسک را انجام دهند. سرمایه گذاران سخت‌گیرتر شده‌اند. بین تعریف تیم خوب از نگاه تیم‌ها و سرمایه‌گذاران هم تفاوت وجود دارد.

 

در پایان رویداد فیناپ اهدای جوایز نهال فین‌تک در دو بخش کمیته داوران و آرای مردمی و در سه بخش مختلف افراد، نهادها و سازمان‌ها و راهکارهای تاثیرگذار اهدا شد. در این بخش احمد مرآت نیا در دو بخش شایسته تقدیر از نگاه داوران و فرد تاثیرگذار در حوزه فین‌تک طبق آرای مردمی جایزه نهال فین‌تک را دریافت کرد و از ایشان تقدیر شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا