صنعت، معدن، تجارت

تداوم پرداخت ارز دولتی برای تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ارز دولتی برای تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی در سال آینده نیز تخصیص خواهد یافت، گفت: کاسبان کرونا در دام خواهند افتاد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ربیعی در جلسه مشترک با تولیدکنندگان و وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: برای تامین اقلام مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا آمادگی لازم را داشته و مطمئن هستیم به همت وزارت صنعت و تکنولوژی‌هایی که در حوزه تولید در اختیار است، توان پاسخگوی به نیاز جامعه ایران و فراتر از آن نیز وجود دارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه، تاریخ بعدها در مورد ما قضاوت می‌کند، افزود: باید از پزشکان و خدمه بیمارستان ها تشکر کرد و امیدواریم آنها بتوانند تحت پروتکل‌ها، این مشکل را حل کنند.

وی تصریح کرد: مهمترین داروی ضد کرونا اعتماد داشتن است؛ اعتماد به نظام پزشکی و تولید است و آدم ها با کنش های شخصی، رفتارهای اقتصادی و خریدهای خود به این چرخه کمک می کنند.

ربیعی گفت: دولت با مردم در راستای شیوع ویروس کرونا، صادقانه صحبت کرده است، اما باید اشاره داشت که مساله کرونا اجتماعی شده و بر ابعاد اقتصاد کشور نیز اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه اقدامات جدی و سختگیرانه خواهیم داشت، اما باید این اقدام اطمینان بخش و حلال مسائل باشد، گفت: هدف اصلی ضمن همه اقدامات ایجاد آرامش در جامعه بوده که با آرامش و اعتماد به نظام بهداشتی و دولت می توانیم از این مرحله عبور کنیم.

سخنگوی دولت گفت: شوک اول کرونا باعث افزایش مصرف و تقاضای کاذب در بازار شده است، نکته دیگر آن است که در حوزه سوداگری باید کنترل و نظارت را بالا برد؛ البته همه تولیدکنندگان اعلام آمادگی کرد تا بازار را کنترل کرده و تولیدات ایرانی که در این حوزه با استانداردهای بالا روانه بازار می شوند را تقویت کنیم.

ربیعی گفت: تا ۷۲ ساعت آینده اشباع بازار را خواهیم داشت و در بسیاری از کالاها همچون محصولات ضدعفونی کننده به سمت اشباع بازار پیش خواهیم رفت؛ این در حالی است که مجوز ۲۴ ساعته نیز برای تغییر خط برخی تولیدکنندگان، صادر شده است.

وی اظهار داشت: مدیران وزارت صنعت نیز شبانه روزی پاسخگو هستند و البته زنجیره تولید نیز در برخی موارد دچار مشکل است، اما به هر حال تعهد داده شده است که افزایش قیمتی در ضدعفونی کننده ها و شوینده ها نخواهیم داشت و به مردم اطمینان خواهیم داد که هیچگونه افزایش قیمتی در ماههای آینده نخواهیم داشت.

سخنگوی دولت گفت: تولیدکنندگانی که مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی را خارج از چارچوب می فروشند، حتما مورد بدترین برخوردهای قضایی قرار خواهند گرفت؛ ضمن اینکه کاسبان کرونا و هراس مردم حتما به دام خواهند افتاد.

وی با بیان اینکه ارز دولتی برای تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۹۹ ادامه خواهد داشت، گفت: در سهمیه الکل تولیدکنندگان صنایع پایین دستی باید تجدیدنظر شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا