بین الملل

ثروتمندان جهان در یک روز ۱۳۹ میلیارد دلار از دست دادند

با سقوط سریع و شدید بازارهای مالی جهان با نگرانی از شیوع جهانی کرونا، ۵۰۰ ثروتمند برتر جهان روی هم ۱۳۹ میلیارد دلار از ثروت خود را در یک روز از دست دادند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، با سقوط سریع و شدید بازارهای مالی جهان با نگرانی از شیوع جهانی کرونا، ۵۰۰ ثروتمند برتر جهان ۱۳۹ میلیارد دلار از ثروت خود را در یک روز از دست دادند.

شیوع سریع و نگران‌کننده ویروس کرونا در خارج از چین و در کشورهایی مانند کره‌جنوبی، ایران و ایتالیا، باعث ایجاد التهاب در بازارهای جهانی شد و شاخص‌های سهام آمریکا با سقوط سنگین بیش از ۳.۵ درصدی مواجه شدند. سهام بورس میلان ایتالیا ۶ درصد سقوط کردند.

تلاطم بازارها باعث شد ثروتمندان به شدت ضرر کنند. جف بزوس، ثروتمندترین فرد جهان و صاحب شرکت آمازون، در یک روز بیش از ۴.۸ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد. مانند بزوس، ثروتمند بزرگ فرانسه، برنارد آرنولت، رئیس شرکت ال‌وی‌ام‌اچ، سازنده کالاهای لوکس، ۴.۸ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد. در رتبه بعدی، آمانیکو اورتگا، مدیرعامل گروه فشن ایندیتکس، ۴ میلیارد دلار ضرر کرد. ثروت سایر ثروتمندان حاضر در فهرست ۱۰ ثروتمند برتر جهان، حداقل ۲.۳ میلیارد دلار کاهش یافت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا