امور زیربناییراه و ساختمان

مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا سفر نکنند/ پایانه مسافربری قم فعال است/ جابه‌جایی ماهانه ۱۴ میلیون مسافر بین استان‌ها

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تا این لحظه دستوری برای توقف فعالیت‌ پایانه مسافربری استان قم نداشتیم، گفت: نصب دوربین‌های حرارتی و غربالگری مسافران در پایانه‌ها از طریق شهرداری‌ها در حال پیگیری است و نصب این دوربین‌ها در پایانه‌ها بر عهده شهرداری‌ها است.

همچنین بخوانید

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت چک‌های مورد نیاز در پایانه‌های اتوبوس‌رانی در استان‌‌های مختلف به ویژه قم، گیلان و تهران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: بخشنامه عمومی به تمام استان‌ها در این باره ابلاغ شده‌ است و تمام پایانه‌ها در استا‌‌ن‌ها هماهنگی‌های لازم با مراکز بهداشت را در حال انجام دارند.

وی ادامه داد: پایانه‌ها به صورت کامل تحت نظارت مراکز بهداشت هستند و با همکاری ادارات کل و تشکل‌های صنفی هر دستورالعملی که درباره سفر و وسیله نقلیه است به صورت کامل انجام می‌دهند و ضدعفونی‌ها را در محیط اتوبوس و جاهایی که نقاط مشترک بین افراد است مرتبا در حال انجام است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری درباره تجهیز پایانه‌ها به دوربین‌های حرارتی برای غربال مسافران و تشخیص مسافران مشکوک مبتلا به ویروس کرونا گفت: نصب دوربین‌های حرارتی و غربالگری مسافران در پایانه‌ها از طریق شهرداری‌ها در حال پیگیری است و نصب این دوربین‌ها در پایانه‌ها بر عهده شهرداری‌ها است.

باقرجوان در پاسخ به این سوال که آیا همچنان سیستم جابه جایی بین شهری مسافران از طریق حمل و نقل عمومی (ناوگان اتوبوسی) در استان قم فعال است، گفت: بله، توقف اینگونه فعالیت‌ها فقط باید با دستور مراجع ذی صلاح انجام شود. تا این لحظه دستوری مبنی بر توقف فعالیت حمل و نقل ناوگان مسافری جاده‌ای از استان قم نداشتیم.

وی درباره احتمال کاهش ضریب اشغال اتوبوس‌ها در ایام نوروز به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: تا کنون برآوردی در این زمینه نداشتیم اما طبق شواهد شرایط نرمال است و تغییری در جابه جایی مسافر از طریق اتوبوس نداشتیم.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری گفت: اما مقامات مسئول توصیه دارند برای کاهش مخاطرات و کاهش شیوع این بیماری بهتر است که سفری انجام نشود هم از طریق وسایل نقلیه عمومی و هم  از طریق ناوگان عمومی.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان جابه جایی مسافر از طریق ناوگان جاده‌ای از استان‌های قم، گیلان و تهران انجام می‌شود، گفت: ماهانه در کشور به طور متوسط چیزی حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای بین استان‌های مختلف جابه جا می‌شوند.      

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا