بورسبورس اوراق

کدام سهامداران سود بیشتری کردند؟

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که سهام شرکت‌های بزرگی مانند صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و غیره رشد قابل توجهی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص کل بازار سرمایه امروز با ۵۸۸۱ واحد صعود به رقم ۵۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد و شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۳۰۰۰ صعود به رقم ۱۷۳ هزار و ۹۴۴ واحد رسیده است.

ارزش معاملات انجام شده در بازار امروز ۵۵ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بوده و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گلوکوزان، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گهر و فولاد خوزستان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت بر بورس را داشتند. همچنین بانک‌های تجارت، ملت و اقتصاد نوین، ماشین‌سازی اراک، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان نمادهای پربیننده این بازار بودند.

همچنین بخوانید

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۲ واحد صعود به رقم ۶۷۴۴ واحد رسید. در این بازار ۶۴۴ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار و ۲۹ میلیارد ریال انجام شد.

در بازار فرابورس سنگ آهن گوهرزمین، گروه توسعه مالی مهر، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت شیراز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی‌های زاگرس و مارون و سهامی ذوب‌آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

لیست نمادهای پربیننده فرابورس را سهامی ذوب‌آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی، س. ‌ توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، کشاورزی و دامپروری بینالود و گروه کارخانجات صنعتی تبرک تشکیل دادند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا