امور زیربناییراه و ساختمان

اعلام آخرین وضعیت تردد تجاری و مسافری در بنادر کشور/ تیم‌های تخصصی پزشکی با تجهیزات لازم در تمام بنادر حضور دارند/ تجارت دریایی مثل سابق ادامه دارد

یک مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح آخرین وضعیت تردد شناور بین بنادر ایران و کشورهای همسایه گفت: به‌طور مستمر و با همکاری نمایندگان وزارت بهداشت (دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها) برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا چک‌های پزشکی در مبادی بندری کشور در حال انجام است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

همچنین بخوانید

وحید رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین تصمیمات برای تردد کشتی‌ها بین بنادر ایران و کشورهای همسایه و پذیرش کشتی‎های چینی اظهار داشت: تمام کشتی‌ها قبل از ورود به بندر در لنگرگاه توسط تیم بررسی (پاس کشتی) چک می‌شوند که این اقدامات برای کشتی‌های چینی با تجهیزات جدید و تیم های پزشکی متخصص هم از بیش از یک ماه گذشته در حال انجام است.

وی درباره آخرین تصمیمات برای تردد کشتی بین بنادر ایران و عمان گفت: کلیه کشتی‌ها و شناورها از مبدا ایران به مقصد بنادر عمان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده اما بنا به اطلاع واصله از بنادر چابهار امروز یک فروند لنج به مقصد عمان خارج شده و تا کنون اعلامی مبنی بر ممانعت ورود شناور مذکور دریافت نشده است 

مدیرکل ارتباطات و بین الملل سازمان بنادر ادامه داد: همچنین ورود شناورهای سنتی به بندر خور دبی ممنوع شده اما شناورها در لنگرگاه‌های دیگر بنادر امارات مستقر هستند و در صورت عدم مشاهده بیماری کرونا در بین خدمه شناورها در هر نوبت تعداد چهار فروند اجازه ورود به بندر داده می‌شود.

رحمتی افزود: البته تردد شناورهای مسافربری به مقصد بنادر امارات متحده تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این اقدامات دو سویه است،  تاکید کرد: تمام خدمه کشتی های ورودی به بنادر ایران مورد چک و بررسی‌های تخصصی پزشکی قرار می گیرند.  

وی درباره آخرین تصمیمات برای تردد شناورها بین بنادر ایران و کویت اظهار داشت: ورود تمام کشتی‌ها و شناورهای تجاری از مبدا ایران به بنادر کویت به‌دلیل بیماری کرنا تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده اما تعداد قابل توجهی از شناورها در لنگرگاه کویت مستقر هستند که البته برخی از آنها به بنادر ایران بازگشتند. همچنین تردد شناورهای مسافربری به مقصد بندر کویت تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

رحمتی درباره آخرین وضعیت تردد شناورها بین بنادر ایران و قطر گفت: کماکان اجازه ورود شناورهای ایرانی پس از انجام آزمایش‌های مرتبط با شناسایی ویروس کرونا از خدمه به قطر داده می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و بین‌الملل سازمان بنادر تاکید کرد: تردد بین بنادر ایران و سایر بنادر کشورهای جنوبی و شمالی طبق روال گذشته ادامه دارد و خللی در عملیات صادرات و واردات به وجود نیامده‌ است. 

وی با بیان اینکه در تمام بنادر ایران خدمه شناورهای ورودی و کارکنان مستقر در بنادر مورد چک و آزمایش‌های پزشکی قرار می گیرند،  گفت: به طور مستمر و با همکاری نمایندگان وزارت بهداشت(دانشگاه های علوم پزشکی استان ها) برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا چک‌های پزشکی در مبادی بندری کشور در حال انجام است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا