انرژی

قطعی آب در برخی مناطق شهر تهران به دلیل کدورت آب/ حداکثر تا ۳ ساعت دیگر مشکل حل می‌شود

معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: با توجه به کدورت آب در تصفیه‌خانه مجبور به قطع آب برخی از مناطق تهران شدیم که این مشکل نیز تا حداکثر تا سه ساعت آینده برطرف خواهد شد.

کرمی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه آب برخی از نقاط شهر تهران از جمله نواب و محله دامپزشکی غرب تهران قطع شده است، اظهار کرد: بارش‌های روزهای گذشته در تهران موجب سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌های غرب و شرق تهران شد که این مساله کدورت آب را به دنبال داشته است.

وی افزود: زمانی که میزان کدورت از مقدار مشخصی بیشتر شود، ورودی آب به تصفیه‌خانه قطع می‌شود. به همین دلیل از ساعت ۱۶ عصر امروز به دلیل بالا رفتن کدورت و گل‌آلود بودن آب از ورود آن به تصفیه‌خانه جلوگیری و نسبت به پاکسازی و کاهش کدورت و افزایش دبی خروجی تصفیه‌خانه‌ها اقدام شد.

همچنین بخوانید

وی تاکید کرد: با توجه به کدورت آب در تصفیه‌خانه مجبور به قطع آب شدیم و اکنون آب برخی مناطق وصل شده و تا ساعاتی دیگر مشکل کدورت نیز برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان کدورت آب طی دو روز گذشته افزایش یافت، گفت: زمانی که این میزان کدورت به دلیل کاهش شدت بارندگی‌ها کاهش یافت و به حد استاندار رسید. اتصال ورودی آب به برخی مخازن تصفیه‌خانه برقرار می کنیم و در نتیجه قطعی آب برطرف می‌شود.

وی افزود: از حدود سه تا چهار ساعت پیش مجددا کدورت آب ورودی به مخازن تصفیه‌خانه‌ها افزایش یافت و به اجبار برخی مخازن را از روند تصفیه خارج کردیم تا میزان کدورت به حد استاندارد برسد.
وی تصریح کرد: در تمام مناطق در حال رفع مشکل هستیم و پیش بینی می‌کنیم که آب در مناطق غربی در زمان کمتری نسبت به شرق وصل شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا