بین الملل

۷ بورس برتر آسیا اقیانوسیه به محدوده اصلاح قیمت فنی سقوط کردند

با نگرانی از گسترش سریع ویروس کرونا در خارج از چین، به دنبال سقوط سهام آمریکا تا محدود اصلاح قیمت فنی، سهام آسیا اقیانوسیه هم تا محدوده اصلاح قیمت فنی خود سقوط کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز جمعه، با نگرانی از گسترش سریع ویروس کرونا در خارج از چین، به دنبال سقوط سهام آمریکا تا محدود اصلاح قیمت فنی، سهام آسیا اقیانوسیه هم تا محدوده اصلاح قیمت فنی خود پایین آمدند.

سهام آسیایی، قاره‌ای که دارای بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا است، از دست این ویروس در امان نماندند.

طبق تعریف، هر گاه سهام یا یک شاخص مالی دیگر (مانند قیمت نفت) ۱۰ درصد از بالاترین رکورد ۵۲ هفته‌ای خود پایین بیاید، وارد محدوده اصلاح قیمت فنی شده است. سقوط ۲۰ درصدی آن شاخص را وارد محدوده تحمل (مقاومت) فنی خواهد کرد.

روز جمعه، نیکی ژاپن در بین بدترین بازنده‌ها قرار گرفت و با سقوط سنگین ۴.۱۴ درصدی روبرو شد.

در بازار چین شاخص کامپوزیت شانگهای ۳.۳۷ درصد و شاخص کامپوزیت شنزن ۴.۳۸ درصد سقوط کردند. هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۲.۶۹ درصد سقوط کرد. بازار هنگ‌کنگ از هم از طرف شیوع ویروس کرونا و هم از طرف اعتراضات طولانی مدت مردمی تخت فشار قرار دارد.

گزارشات نگران‌کننده امروز نشان داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی حالا به بیش از ۲۰۰۰ نفر رسیده است. شاخص بورس کوسپی کره‌جنوبی ۳.۳۰ درصد سقوط کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۳.۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

سهام سنگاپور و تایلند هم به شدت سقوط کردند. سهام تایلند با سقوط ۲۰ درصدی نسبت به رکورد ۵۲ هفته‌ای به محدوده تحمل فنی خود وارد شد.

در بازار ارز با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن، ین ژاپن در برابر دلار آمریکا جهش کرد و نرخ برابری خود را به ۱۰۸.۹۲ واحد رساند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا