امور زیربناییراه و ساختمان

بارش برف و باران در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند برای تهران و ۱۲ استان کشور

باران سازمان هواشناسی در اطلاعیه از بارش برف و باران در تهران و ۱۲ استان کشور به صورت برف و باران در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند خبر داد و نسبت به آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف، هشدار داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اطلاعیه شماره ۱۶۹ خود آخرین وضعیت جوی را برای مناطق مختلف کشور، اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، از روز یکشنبه ۱۱ اسفند، بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی شده است که بارش‌ها در استان‌های مختلف، متفاوت است.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، یکشنبه ۱۱ اسفند شاهد بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان، کردستان، شمال کرمانشاه، همدان و شمال مرکزی هستیم. همچنین در این روز، بارش باران و بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه ۱۲ اسفند در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی شاهد بارش باران و در ارتفاعات همین استان‌ها نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

تداوم بارش‌ها در استان‌های ذکر شده موجب آبگرفتگی معابر، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود تا خودروها به ویژه در جاده‌های کوهستانی مجهز به تجهیزات زمستانی باشند. همچنین انجام اقدامات به موقع در خصوص آبگرفتگی معابر عمومی و یا برف‌روبی الزامی است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا