ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

توافق با اپراتورها برای همکاری/اکتفا به دانش امروز ما را از پیشرفت باز می‌دارد

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از مذاکرات این پژوهشگاه با اپراتورها برای همکاری خبر داد و گفت: در حال حاضر در مرحله توافق با اپراتورها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وحید یزدانیان با تبریک چهل و نهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بخش ICT بخشی است که نیازمند به‌روز بودن است. ما در زمینه‌ای فعالیت می‌کنیم که هر روز شاهد دستاوردهای جدید و نوآوری‌های جدید و افزایش توجه مردم و تقاضای مردم به خدمات جدید در این فناوری هستیم.

وی افزود: اگر بخواهیم به تقاضای مردم پاسخگو باشیم، به توجه به نوآوری، خلاقیت و پژوهش نیازمندیم. توجه به موارد ذکر شده، تضمین‌کننده پایداری و کیفیت خدمات، استمرار نوآوری در عرصه ارائه خدمات به مردم است. نظام اصلی پشتیبان فعالیت‌های عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه‌های مختلف ارتباطات، فضا، پست و فناوری اطلاعات، نظام پژوهش است.

همچنین بخوانید

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که هدف اصلی وی، ارتقای فعالیت‌های پژوهشگاه به لحاظ کمی و کیفی است، افزود: یکی از سرفصل‌های این هدف، توسعه ارتباط با شرکت‌ها و سازمان‌های بخش ICT است. سعی کردیم ارتباط ها را از حالت اقتضایی خارج کنیم و ارتباط ها پایدار و نظام‌مند باشد. شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت پست جمهوری اسلامی از نهادهایی هستند که با آن‌ها همکاری داریم. با اپراتورها هم مذاکراتی را انجام دادیم و در مرحله توافق با آن‌ها هستیم.

یزدانیان در پاسخ به پرسشی درباره این‌که چند درصد برنامه‌های وی تحقق یافته، گفت: دقیقا نمی‌توانم درصد را مشخص کنم، ولی بیش از ۷۰ درصد برنامه‌هایی که مد نظر بوده، محقق شده است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه پژوهشگران گفت: پژوهشگاه بدون پژوهشگران خود معنی ندارد. توجه به منابع انسانی بسیار مهم است. در کنار اعضای هیئت علمی و پژوهشگران، کارمندان مختلفی هم در بخش‌های ستادی مالی اداری حضور دارند و مجموعه برهم‌نهی این توانمندی‌ها است که ما را برای رسیدن به اهدافمان یاری می‌کند. ان شاءالله با تلاش و کوشش همکاران ما شاهد رشد جایگاه پژوهشگاه در مجموعه خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهیم بود.

یزدانیان در پایان بیان کرد: ICT موضوعی است که مدام در حال تغییر است. اگر بخواهیم به دانشی که امروز داریم اکتفا کنیم، ما را از پیشرفت و تعالی باز خواهد داشت و شاید در برخی زمینه‌ها هم این اتفاق افتاده باشد و ما عقب‌ماندگی‌هایی را به لحاظ دانشی نسبت به فعالان بخش ICT، بخش خصوصی و دانشگاه داشته باشیم که باید با تلاش و کوشش بر این موضوع غلبه کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا