گردشگری

تازه‌ترین خبر از آماده‌سازی کیش و مذاکره با قطر برای جام‌جهانی ۲۰۲۲

مدیرعامل منطقه آزاد کیش ضمن اعلام وضعیت آماده‌سازی زیرساخت‌های جزیره برای مشارکت در جام جهانی قطر گفت تیم‌های ارزیابی به کیش آمده‌اند و اگر امکانات به روزی ایجاد شود حتما کیش می‌تواند نقش پشتیبان را در این مسابقات داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بحث‌هایی درباره مشارکت جزیره کیش نیز مطرح بود، در این رابطه چندی پیش مسئولان منطقه آزاد کیش اعلام کردند که قرار نیست هیچ مسابقه‌ای از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در کیش برگزار شود، اما حداقل۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آماده‌سازی جزیره به منظور برپایی تمرین تیم‌ها و حضور طرفداران آنها انجام شده است.

این در حالی است که آخرین پیگیری موضوع از مظفری-مدیرعامل منطقه آزاد کیش- با ارائه توضیحاتی از سوی وی همراه بود.

همچنین بخوانید

زمین‌ها و فضای ورزشی یکسال قبل از جام‌جهانی آماده می‌شود

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های جزیره توضیح داد: زمین‌های چمن کیش‌ آماده و نوسازی شده و فضای استادیوم آماده است، همچنین بخش خصوصی نیز  بر مبنای تقاضایی که داشتند در کمیسیون‌های مربوطه کارهایشان انجام شده و در مرحله واگذاری زمین به آنها هستیم تا بتوانند آماده سازی زمین‌ها و کمپ‌های ورزشی استاندارد را مطابق استانداردهای بین‌المللی شروع کنند.

وی تاکید کرد: قطعا زمین‌های چمن و فضای ورزشی مورد استفاده  یکسال زودتر از جام جهانی آماده می‌شود تا برای تمرین تیم‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته مظفری جزیره کیش به طور طبیعی در بحث زیرساخت اقامتی هم مشکلی نداشته و فضای کافی در اختیار دارد؛ به طوری که در حال حاضر بیش از ۵۰ هتل در کلاس بین‌المللی در در این منطقه آماده است.

تیم‌های ارزیاب به کیش آمدند

این مقام مسئول در منطقه آزاد کیش در ادامه در مورد مذاکره با قطر برای مشاکت در برگزاری جام‌جهانی گفت: مذاکره رسمی بین کیش و قطر در این رابطه انجام نشده و فدراسیون فوتبال قطر به کیش نیامده است ولی تیم‌هایی برای ارزیابی و بازدید سییستم  آمده‌اند.

وی با بیان اینکه قطعا فدارسیون فوتبال مذاکرات زیادی در این رابطه با قطر داشته است، افزود: ما نیز تفاهمنامه‌ای با فدراسیون فوتبال داشتیم و بحث این است که کیش بتواند نقش پشتیبان داشته باشد.

مظفری در مورد اینکه تا چه حد احتمال این مشارکت وجود دارد، گفت: احتمالا  برای اقامت هواداران تیم ها و هم تمرین تیم هایی که می‌خواهند رفت و آمد کنند محدودیتی وجود نداشته و شدنی است، اما در مجموع همه چیز به این بستگی دارد که چقدر بتوانیم به روز باشیم که البته تلاش بر این است در مدت باقی مانده بتوان تمامی امکانات را فراهم کرد.

وی یادآور شد: به طور حتم قطر هم می‌خواهد جایی در حاشیه خود داشته باشد که خدمات خوبی ارائه کند، در عین حال که ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی نیز به دنبال فضای خوب و مناسب  از لحاظ کیفیت و قیمت هستند که امیدواریم بتوانیم چنین فضایی را آماده کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا