گردشگری

علی بابا؛ پای تعهدمان به مسافران هستیم، حالا وقت حمایت دولت است

 

بنیانگذار گروه علی بابا گفت: امروز بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه استرداد در سرویس‌های مختلف؛ پروازهای داخلی و خارجی، هتل، قطار، تور و… داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از علی بابا، صنعت گردشگری کشور بیش از مابقی بخش‌های اقتصاد کشور از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است.

همچنین بخوانید

بیشتر پروازها از مبدأ ایران لغو شده‌ و پروازهای خارج به ایران نیز به‌صورت محدود انجام می‌شوند. بسیاری از مردم که برای سفر عید خود برنامه‌ریزی کرده‌اند، حالا در تلاش برای لغو سفر خود و پس‌گرفتن هزینه‌ هتل و بلیط هواپیما هستند.

حجم بالای استرداد بلیط، توسط علی بابا گواه این موضوع است. نیما قاضی هم‌بنیان‌گذار گروه علی بابا از این روزهای صنعت گردشگری و علی بابا می‌گوید.

نیما قاضی درباره حجم بلیط‌های استرداد شده توسط علی‌بابا گفت: کار اصلی علی‌بابا این روزها استرداد بلیط به مشتریان است. درست در زمانی که باید اوج فروش خود را تجربه می‌کردیم، تا به امروز بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه استرداد در سرویس‌های مختلف؛ پروازهای داخلی و خارجی، هتل، قطار، تور و… داشته‌ایم که طبق پیش‌بینی ما این رقم تا پایان سال بالاتر هم می‌رود. بر همین اساس این روزها تعداد تماس‌ها با مرکزتماس علی‌بابا نیز چندین برابر شده و به ۱۸ هزار تماس در روز رسیده است. خوشبختانه تا به امروز در زمینه تماس‌ها و بازخورد مشتریان با مشکلی روبرو نبوده‌ایم.

البته علی‌بابا با تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی درتلاش است که اطلاعات دستِ ‌اول و به‌روزی را در اختیار مخاطبان قرار دهد. این اطلاعات شامل؛ اطلاعات پرواز، روش‌های کنسل‌کردن، استرداد بلیط و… است. برای جبران خسارت هیچ ارگانی قدمی برنداشته است.

قاضی درباره جبران خسارت وارده برعلی‌بابا گفت: تمامی بخش‌های صنعت گردشگری آنلاین از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند. بهمن و اسفند؛ دوماه درآمدزا برای علی‌بابا هستند. این درحالی است که اتفاق پیش آمده باعث شد، تمامی سفرهای سیاحتی و تفریحی نوروز را از دست بدهیم. این روزها علی‌بابا بلیط‌هایی را استرداد می‌کند که چندماه پیش فروخته است. در واقع با این کار درآمدهای ماه‌های قبل را نیز از دست داده‌ایم. طبق پیش‌بینی و چشم‌انداز پیش رو به نظر می‌رسد تا خردادماه سال ۹۹ نیز درآمد جدی‌ای در این حوزه نخواهیم داشت. نکته مهم این است، تا زمان این گفتگو تابحال هیچ ارگانی قدمی برنداشته و کسی حتی تعارف هم نکرده بخشی از خسارت وارده به ما را جبران کند. علی بابا برای حل این بحران راهکارهایی ارائه کرده اما هنوز جوابی دریافت نکرده است.

موانع استرداد؛ محدودیت‌های بانکی و مبالغی که به علی‌بابا هنوز پرداخت نشده

بنیان‌گذار علی بابا در ادامه گفت: ارائه اطلاعات دقیق به خاطر اتفاقات اخیر بسیار پیچیده است. علی‌بابا در تلاش است، مداوم اطلاع‌رسانی کند و مخاطبان را لحظه به لحظه در جریان تغییرات قرار دهد. در این زمینه هم به‌صورت عمومی و هم بصورت خصوصی و مستقیم با مسافران علی‌بابا ارتباط برقرار کرده‌ایم که این روند ادامه‌دار خواهد بود. علی‌بابا هنوز نتوانسته تمامی مبالغ را به مشتریان استرداد کند.

وی با بیان این که دو دلیل باعث این تاخیر شده است، گفت: یک: هنوز تامین‌کنندگان خدمات نتوانسته‌اند، مبالغ را به علی‌بابا برگردانند. دو: محدودیت‌های عملیات بانکی. از روز اول با حداکثر توانی که بانک‌ها اجازه تراکنش جهت استرداد را داده‌اند، مبالغ را به کاربران‌مان برگردانده‌ایم. اما فاصله زیادی تا انجام تمامی درخواست‌ها داریم. شاید به درخواست استرداد در امروز تا ۱۰ روز آینده بتوانیم جواب بدهیم. البته این تاریخ برای زمانی است که تامین اعتبار از طرف تامین کننده صورت گرفته باشد. بنابراین از مخاطبان درخواست می‌کنیم، شرایط پیش‌آمده را درک و اگر امکان دارد، مبالغ را به‌صورت اعتبار از علی بابا دریافت کنند. با این کار هم حجم عملیات بانکی کمتر شده و هم مخاطبان سریعتر به هدف‌شان می‌رسند.

قاضی در پایان گفت: فعالان حوزه گردشگری کشور برای عبور از بحران تلاش بسیاری کردند و در کنار مسافران ایستادند. همچنین علی بابا به تمام تعهدات خود عمل کرده و خواهد کرد. حال نوبت دولت است که از صنعت گردشگری کشور و بازیگران اصلی آنلاین این صنعت حمایت کن مانع از آسیب دیدگی جدی این کسب‌و‌کارها شود.

 

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا