بین المللگردشگری

ایتالیا پس از شیوع کرونا چه قوانینی وضع کرده است؟

«سفر نکنید، معاشرت نکنید، در خانه بمانید»

از روز سه شنبه ، رفت و آمد جمعیت ۶۰ میلیونی ایتالیا به شدت محدود است. سفر فقط برای “شرایط کار اضطراری” امکان پذیر است و تشخیص اضطراری بودن نیز باید توسط مقامات تایید شود یا موضوع اضطراری سفر ارتباطی با مسائل سلامتی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  به نقل از گاردین، به ایتالیایی ها گفته شده است که در خانه بمانند و از همه مسافرتهای غیر ضروری خودداری کنند ، زیرا اقدامات قرنطینه در کل کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده است.

ایتالیا قوانینی جدی و عمومی را برای مبارزه با کرونا به اجرا دراورده است . این قوانین دوشنبه شب به امضا رسیده و قرار است محدودیت های ناشی از قرنطینه تا سوم آوریل برابر با

در اینجا نکات اصلی فرمان دولت دوشنبه شب امضا شده است که محدودیت ها را تا ۳ آوریل برابر با پانزدهم فروردین ماه ادامه خواهد داد:

همچنین بخوانید

سفر نکنید

از روز سه شنبه ، رفت و آمد جمعیت ۶۰ میلیونی ایتالیا به شدت محدود است. سفر فقط برای “شرایط کار اضطراری” امکان پذیر است و تشخیص اضطراری بودن نیز باید توسط مقامات تایید شود یا موضوع اضطراری سفر ارتباطی با مسائل سلامتی داشته باشد. افرادی که آزمایش کرونا یا Covid-19 آنها مثبت اعلام شده است، نباید به هر دلیلی خانه خود را ترک کنند و هر فردی با تب یا علائم تنفسی باید در خانه بماند و ارتباطات اجتماعی را محدود کند.برای جلوگیری از مسافرتهای مرتبط با کار ، از شرکتهای دولتی و خصوصی خواسته شده است که کارمندان خود را مرخص کنند.

گردهمایی ها لغو شد

در جدیدترین دستور مقامات دولتی ایتالیا، دولت “همه اشکال اجتماعات در اماکن عمومی یا اماکنی را که برای عموم آزاد است” منع می کند. این فرمان، یک مرحله قدرتمندتر و وسیع تر از قوانینی  است که طی آخر هفته در قسمت های بزرگی از شمال ایتالیا به مرحله اجرا در آمد. مسابقات ورزشی در تمام سطوح و رشته ها لغو شد و بازی در لیگ برتر فوتبال سری آ  نیز متوقف شد.آموزش های حرفه ای سطح بالا برای مسابقات ورزشی برتر ملی که توسط نهادهای بین المللی ( مانند بازی های المپیک) برگزار می شوند نیز ممکن است بدون تماشاگر پیش بروند. همه ورزشکاران ، مربیان و مدیران ورزشی نیز تحت معاینه سلامت قرار می گیرند. استخرها ، سالن های ورزشی و مراکز بهداشتی و درمانی نیز نباید فعالیت کنند و مراکز اسکی در سراسر کشور تعطیل هستند.

مکانهای تفریحی تعطیل شد

برای تشویق مردم به ماندن در خانه ها، بر اساس قوانین جدید، همه هتل ها ، کافه ها و رستوران ها فقط بین ساعت ۶ صبح تا ۶ بعدازظهر مجاز به فعالیتند و تنها در صورتی اجازه دارند فعالیتشان را ادامه دهند که حداقل یک متر بین مشتریان فاصله وجود داشته باشد.  کلیه موزه ها و اماکن فرهنگی تعطیل است. سینما ها ، تئاترها و  بسیاری از اماکن تفریحی مشابه نیز بسته شده اند. سوپر مارکت ها باز خواهند ماند اما مراکز بزرگ خرید و فروشگاه ها باید در تعطیلات عمومی و روز قبل از تعطیلات عمومی تعطیل شوند.

اماکن آموزشی و مذهبی تعطیل شد

مدارس و دانشگاه ها تعطیل است و همه امتحانات لغو می شود. نهادهای مذهبی باز خواهند ماند ، مشروط بر آن که مردم بتوانند یک متر از یکدیگر فاصله بگیرند. اما برگزاری مراسمی مانند ازدواج ، غسل تعمید و تدفین ممنوع است.

منبع
انتخاب

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا