ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

برای ماندن مردم در خانه‌ها «وی. او. دی. ملی» را تاسیس کنید

انجمن صنفی تهیه‌کننده ـ کارگردانان فیلم‌های سینمایی در نامه‌ای خطاب به سیدعباس صالحی (وزیر ارشاد) و آذری جهرمی (وزیر ارتباطات) اجرای ضربتی پروژه «تاسیس وی. او. دی. ملّی» را خواستار شدند.

در این نامه که در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: «از جمله دلایلی که خانه نشین شدن جمعیت در چین، کره جنوبی، ایتالیا و کشورهایی از این قبیل آسان‌تر از ایران صورت میگیرد و با بسته شدن سینما، تئاتر و مراکز اجتماعی و تفریحی رفت و آمد در سطح شهرهایشان سریع‌تر کاهش میابد این است که از زیر ساخت‌های قوی اینترنتی برخوردار هستند و می توانند در این ایام نفس گیر و ملال آور با برنامه های متنوع  اوقات فراغت تحمیل شده بر مردم را به نحوی موثر پُر کنند.

توقع از میلیونها کودک، نوجوان، مرد، زن، ‌پیر و جوان که از تحصیل، کسب و کار، گردش و تفریح و امانده‌اند و با بیرون افتادن از جریان ‌پرشتاب روزمره باید در خانه ها بنشینند و با تعلیق، افسردگی، اضطراب  و ترس کنار بیایند، توقعی نیست که بدون چاره اندیشیهای لازم به آسانی براورده شود و برای مدتی نامعلوم ادامه پیدا کند.

همچنین بخوانید

یک اقدام عملی و گره گشا که میتواند مردم را در گذراندن این روزهای سخت همراهی کند، راه‌اندازی یک شبکه سراسری «وی. او. دی. ملی » است که بیش از صد فیلم سینمایی تولید شده در سال گذشته را (که اینک در پشت در بسته سالنهای سینما زمین گیر شدهاند) به خانه های مردم بیاورد و با ایجاد رونق فوق العاده در نمایش خانگی به خلوت شدن شهرها و قرار گرفتن ملت در خانه ها یاری برساند.

راه اندازی پروژه «وی او دی ملی» نه تنها در مدیریت شرایط کنونی تاثیری تعیین کننده دارد بلکه به تعطیل شدن بازار سیاه و بریده شدن دست سارقان و قاچاقچیان نیز از جریان تولید داخلی  مدد میرساند.

«وی. او. دی. ملی» یعنی بازاری امن که در آن فیلمهای تازه و پر آوازه داخلی در دسترس میلیونها مخاطب  علاقه‌مند قرار می‌گیرند و مردم نیز با انتخاب و تماشای این فیلمها بهای آن‌ها را به جای بازار سیاه مستقیما به تولید کنندگان و صاحبان آثار پرداخت میکنند.

اجرای ضربتی پروژه «تاسیس وی. او. دی. ملّی» ضمن مدد رساندن به عموم مردم برای تحمل این روزهای سخت، سینمای کشور را نیز در دستیابی به بازاری شفاف و قانونمند یاری می‌رساند.
انجمن تهیه کننده/ کارگردانان سینمای ایران آماده است تا در این مسیر در کارشناسی و عملیاتی شدن این پروژه همکاری های لازم را به عمل در آورد.»

انتهای پیام 
 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا