انرژی

پیشنهاد مقام آمریکایی برای خرید ۲۰ میلیارد دلار نفت

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد به دونالد ترامپ توصیه خواهد کرد از کنگره برای خرید حداکثر ۲۰ میلیارد دلار نفت به منظور پر کردن ذخایر نفت استراتژیک به مدت یک دهه، درخواست کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا به شبکه فاکس بیزنس نیوز گفت: باید نفت بخریم و ذخایر را پر کنیم.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده بود می‌خواهد از سقوط قیمتهای نفت بهره برده و ذخایر نفت استراتژیک را پر کند. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت در بازار نیویورک آخرین بار با یک دلار و ۷۰ سنت افزایش، ۲۲ دلار و هفت سنت در هر بشکه معامله شد.

منوچین گفت: با قیمت ۲۲ دلار وست تگزاس اینترمدیت، ما باید ذخایرمان را به مدت ۱۰ سال آینده پر کنیم. ما از نظر تولید انرژی خودکفا هستیم اما مسلما با سطح فعلی قیمت نفت، مشکلاتی در زمینه تولید انرژی خواهیم داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت انرژی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد ترامپ به این وزارتخانه دستور داده است با خرید ۷۷ میلیون بشکه نفت تولید آمریکا، مخازن نفت را تا جای ممکن پر کند.

وزارت انرژی آمریکا روز پنج شنبه برای خرید حداکثر ۳۰ میلیون بشکه نفت شیرین و ترش از تولیدکنندگان آمریکایی به منظور پر کردن مخازن نفت استراتژیک درخواست کرد. این اقدام در راستای برنامه دولت ترامپ برای تعدیل تاثیر قیمتهای پایین روی تولیدکنندگان آمریکایی انجام خواهد گرفت. تحویل این نفت احتمالا از آوریل آغاز خواهد شد و تا ژوئن ادامه پیدا می‌کند و وزارت انرژی نهایتا ۷۷ میلیون بشکه نفت آمریکا را به چهار مخزن نگهداری ذخایر استراتژیک در منطقه گلف کاست منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا