بین الملل

توصیه‌های کرونایی اروپا به فعالان مالی

اتحادیه اروپا از معامله‌گران و کارکنان مالی خواست تا در خانه‌های خود باقی بمانند و کار کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، گسترش شیوع کرونا در بین کشورهای اروپایی باعث شده است نهادهای ناظر اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند قوانین کاری در بخش مالی را تغییر دهد. آژانس اروپایی بازارهای سهام در بیانیه‌ای به معامله‌گران و تحلیل‌گران بازارهای مالی گفته که به دلیل شیوع کرونا بهتر است در خانه خود باقی مانده و از آنجا کار کنند.  

طبق بیانیه این سازمان، معامله‌گران موظف هستند مکالمات تلفنی خود را در حین انجام معاملات ضبط کنند؛ هر چند که برخی از بانک‌ها و معامله‌گران با اعتراض نسبت به این دستورالعمل گفته‌اند تجهیزات لازم برای ضبط مکالمات خود را ندارند. همچنین کمبود تجهیزات التکترونیکی لازم برای انجام معاملات در خانه نیز یکی دیگر از مواردی بوده است که معامله‌گران نسبت به آن شکایت کرده اند.  

همچنین بخوانید

این سازمان ناظر اروپایی با بیان اینکه با توجه به شرایط اضطراری پیش آمده باید برخی قوانین به طور موقت تغییر کنند اعلام کرده است که امکان تغییرات جدید بسته به شرایط آینده نیز وجود خواهد داشت.  

از سوی دیگر اندرو کومو، فرماندار نیویورک با صدور ابلاغیه‌ای به شرکت‌های نیویورکی اعلام کرد که کلیه کارکنان خود را که توانایی انجام کار از منزل دارند، دور کار کنند. طبق این دستورالعمل کارکنان تا زمانی که الزامی به حضور در محل کار خود نداشته باشند حق خروج از منزل را ندارند.  

کومو هم چنین از کلیه شهروندان آمریکایی خواست تا حد امکان در منزل بمانند و جز در موارد اضطراری از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.  

گاوین نیوسم، فرماندار کالیفرنیا نیز با صدور دستورالعمل مشابهی از شرکت ها خواست تا کارکنان خود را دورکار کنند. این دستورالعمل احتمالا باعث خواهد شد تا ۳۹ میلیون آمریکایی از خانه به کار کردن خود ادامه دهند.  

تاکنون بیش از ۱۵۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا