بین الملل

بریتیش ایرویز از هواپیمایی قطر هواپیما قرض می‌گیرد

وقتی تنها چند ساعت به آغاز اعتصاب برخی از خدمه پرواز بریتیش‌ایرویز باقی مانده ، این خط هواپیمایی از سوی دولت تاییدیه‌ای برای قرض گرفتن هواپیما از قطرایرویز دریافت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایندیپندنت، وقتی تنها ۸ ساعت به آغاز اعتصاب برخی از خدمه پرواز بریتیش‌ایرویز باقی مانده بود، این خط هواپیمایی از سوی دولت تاییدیه‌ای برای قرض گرفتن هواپیما از قطرایرویز دریافت کرد.

مذاکرات و بحث طولانی و تند خدمه پروازی بریتیش‌ایرویز شدت گرفته است و آنها بزودی یک اعتصاب بی‌سابقه ۱۶ روزه را با هدف ضربه زدن به این ایرلاین آنهم در آغاز اوج ترافیک تابستانه جولای برنامه‌ریزی کرده اند.

همچنین بخوانید

اعضای اتحادیه کاری یونایتد یونیون که در مشاغل ترکیبی خدمه پرواز بریتیش‌ایرویز مشغول به کار هستند از ۱ تا ۱۶ جولای دست از کار خواهند کشید. این اتحادیه همچنین اعلام کرد این خط هواپیمایی را به علت وارد کردن نام کارکنانی که در اعتراضات صنعتی ۲۶ روزه قبلی شرکت کرده بودند، در لیست سیاه، مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

مدیر یونایتد یونیون، اولیور ریچاردسون گفت: ما هم از لحاظ صنعتی و هم از لحاظ قانونی برای دفاع از حقوق اولیه اعضایمان و مقابله با قلدری و دستمزد کم مبارزه خواهیم کرد.

در طول اعتراض و اعتصاب ۲۶روزه گذشته، بریتیش‌ایرویز، هواپیماها، خلبان‌ها و خدمه پرواز را از سایر خطوط هواپیمایی انگلستان به طور چارتر قرض گرفت.

در حال حاضر با نزدیک شدن به برنامه‌های پروازی ظرفیت کمی در بریتانیا برای قرض گرفتن باقی می‌ماند. اما یکی از مالکان بریتیش‌ایلاینز، یعنی قطر ایرویز، در حال حاضر هواپیماها و خدمه‌ای دارد که به علت ممنوعیت پرواز به بسیاری از مقاصد کشورهای خلیج فارس بلا استفاده مانده‌اند.

بریتیش‌ایرویز قصد دارد ۹ فروند از این هواپیماها را به همراه خلبان و خدمه پروازی برای کل مدت این اعتصاب قرض بگیرد. خطوط هوایی اتحادیه اروپایی که بخواهند از یک شرکت هوایی غیر اتحادیه اروپایی هواپیما و خدمه قرض کنند، باید تاییدیه رسمی دریافت کنند. دپارتمان حمل و نقل توصیه نامه‌ای از اداره هوانوردی شهری دریافت کرد و کمی بعد از آن در ۴ بعد از ظهر عصر جمعه انجام این توافق را تایید کرد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا