امور زیربناییراه و ساختمان

نتیجه ثبت نام دور دوم مسکن ملی چه زمانی اعلام می‌شود؟

ثبت نام مسکن ملی در سال گذشته با انجام ۲ مرحله در ٣١ استان کشور انجام شد تا برای خانه‌دار کردن بیش از یک میلیون خانواده ایرانی با ساخت ۴٠٠ هزار واحد تا پایان دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از ابتدای ثبت نام مسکن ملی در مرحله اول تاکنون ۱۲۰ هزار نفر به استان‌ها اعلام شده‌اند و قبل از شیوع ویروس کرونا پرونده ۵۰ هزار نفر تکمیل شد.

اکنون به دلیل تعطیلات نوروزی و همچنین توقف مراجعات حضوری به ادارات دولتی به دلیل گسترش کرونا تشکیل پرونده سایر متقاضیان پذیرفته متوقف شده است.

همچنین بخوانید

در مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی که از اواسط اسفند ماه سال گذشته آغاز شد بیش از یک میلیون و ٣٣١ هزار نفر ثبت نام کردند.

بر این اساس آمار کل پیامک‌های دریافتی تا ظهر روز ٢٧ اسفند سال گذشته، ٨٠١ هزار و ٢٢٨ نفر و میزان ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی ۵٢٩ هزار و ٨٢٧ نفر بود.

نتیجه پایش اطلاعات ثبت‌نام کنندگان دور دوم مسکن ملی هنوز اعلام نشده و قرار است تا اواخر اردیبهشت امسال اعلام شود.

متقاضیانی که از طریق سامانه پیامکی اقدام به ارسال کدملی سرپرست خانوار جهت ثبت نام در طرح مسکن ملی داشتند، پس از رفع شدن مسائل ناشی از بروز بیماری کرونا باید نسبت به تکمیل ثبت نام از طریق سامانه tem.mrud.ir با ورود کدملی اقدام کنند.

زمان اعلام مجدد ثبت نام این افراد از طریق سامانه مسکن ملی اعلام خواهد شد.

در همین راستا، «محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه وزارتخانه درسال جدید گفت: این طرح برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است و به قوت خود ادامه پیدا می‌کند و ساخت و سازها در حال انجام است.

وی گفت: نتیجه پالایش مرحله دوم در ۲ بخش ثبت‌نام کنندگان در سامانه و ثبت‌نام کنندگان از طریق پیامک تقسیم می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی آنهایی که در سامانه مسکن ملی ثبت نام کرده اند بیش از ۵۰۰ هزار نفر هستند.

وی گفت: ظرف ۴۵ روز کاری صلاحیت آنها بررسی می‌شود، ولی کسانی که از طریق پیامک ثبت نام کرده باشند، پس از رفع مشکل شیوع ویروس کرونا اطلاع‌رسانی می‌شود تا اطلاعاتشان را روی سامانه بارگذاری و پس از آن طی ۴۵ روز اعلام نتیجه می‌شود.

در دور دوم ثبت نام مسکن ملی در استان تهران ۵٠ هزار و ٨٧٠ نفر برای خانه‌دار شدن در سه شهر پرند، ایوانکی و هشتگرد ثبت نام کردند.

به محض این‌که شرایط به حالت عادی بازگردد و ستاد فرماندهی کرونا، اجازه فعالیت مجدد کارگزاری طرح اقدام ملی مسکن بدهد، برنامه زمان‌بندی جدید مراحل مختلف طرح به متقاضیان مسکن ملی اعلام خواهد شد و ساخت و سازها در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

اکنون مکان‌یابی واحدهای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن به‌صورت کامل در درون شهر پرند، هشتگرد و پردیس انجام و تمامی امکانات، پیش‌بینی شده و برخلاف مسکن مهر تمام پروژه‌ها از زیرساخت‌های لازم برخوردار هستند.

در صورت تامین زمین، برای شهرهایی که در مرحله اول و دوم ثبت نام قرار نداشتند در مراحل بعدی ثبت نام صورت خواهد پذیرفت.

پردیس یکی از این شهرها بود که به علت استقبال زیاد تهرانی‌ها در دور اول ثبت نام در مرحله دوم در لیست ثبت نام قرار نگرفت با این حال تلاش وزارت راه و شهرسازی این است که با آزادسازی زمین‌های دولتی امکان ثبت نام مجدد در این منطقه فراهم شود.

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا