ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بزرگ‌ترین کارخانه سامسونگ در هند تعطیل شد

سامسونگ از تعطیلی بزرگترین کارخانه تولید گوشی‌های خود در هند تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی ، شرکت کره‌ای سامسونگ که بدون شک یکی از بزرگترین و پرفروش‌ترین تولیدکنندگان موبایل در جهان به شمار می رود و همواره نخستین جایگاه در فهرست رده بندی برندهای موبایل را به خود اختصاص می دهد، به تازگی اعلام کرده که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا دومین کارخانه تولید گوشی های خود را این بار در هند تعطیل اعلام کرده است.

این کارخانه که در تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی راه اندازی شده و آغاز به کار کرده بود، در حال حاضر بزرگترین کارخانه تولید گوشی های هوشمند شرکت سامسونگ محسوب می شود و ظرفیت تولید ۱۲۰ میلیون دستگاه گوشی در سال را داراست.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، سامسونگ طبق دستور دولت هند اعلام کرده که این کارخانه به طور موقت و فعلاً به مدت دو سه روز تعطیل خواهد شد و بعد از آن نیز بازگشایی آن به تصمیم و دستورات آتی دولت این کشور بستگی خواهد داشت.

یکی دیگر از کارخانه های بزرگ سامسونگ که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا به تعطیلی کشیده شده بود، کارخانه آن در شهر گومی کره جنوبی بود که تولید آن دوبار برای مدت زمان کوتاهی متوقف اعلام شد.

در حال حاضر تنها کارخانه‌ای سامسونگ که تا کنون تحت تاثیر این ویروس مرگبار قرار نگرفته و خطوط تولید آن همچنان در حال فعالیت هستند، کارخانه سامسونگ در ویتنام است.

پارتا قوش، مدیر روابط عمومی سامسونگ در هند در این خصوص خاطرنشان کرد است: این شرکت تصمیم گرفته است تا به طور موقت فعالیت و تولید خود را در هند تعطیل اعلام کند و از تمامی کارکنان و پرسنل خود در بخش های فروش، مارکتینگ و مراکز تحقیق و توسعه در این کشور بخواهد که به منزل رفته و دورکاری کنند.

وی در ادامه سخنان خود افزود : تنها برخی از بخش های حیاتی همچون سرویس مشتریان با حداقل ظرفیت کارکنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

این در حالی است که یکی دیگر از رقبای سامسونگ یعنی شرکت ال‌جی نیز مطابق دستور دولت هند اعلام کرده که به زودی دو کارخانه فعال خود در این کشور را تعطیل کرده و ولی با این تفاوت که توقف خط تولید آن تا پایان ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا