اقتصاد کلان

تازه ترین اقدامات کشورها برای مقابله با کرونا

قدرت های اقتصادی جهان به تلاش های خود برای کاستن از تبعات اقتصادی کووید-۱۹ ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در شرایطی که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان از ۴۱۰ هزار نفر فراتر رفته و بیش از ۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند، کشورهای مختلف در سراسر جهان به اقدامات خود برای کاستن از تبعات اقتصادی این بیماری که به گفته نهادهای معتبر می تواند تا دو و نیم تریلیون دلار خسارت به اقتصاد جهان وارد کند، ادامه می دهند.

انگلیس

همچنین بخوانید

پس از اعلام قرنطینه سراسری انگلیس، شورای گزارش دهی مالی این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شرکت ها نباید نگران ارایه گزارش صورت های مالی خود باشند. این شورا از ارایه یک راهنمای جدید برای گزارش صورت های مالی در شرایط کرونایی خبر داده است. 

از سوی دیگر سازمان مالیاتی انگلیس از آماده سازی یک بسته جدید برای حمایت از شرکت ها و کسب و کارهای آسیب دیده انگلیسی خبر داده است که به تعویق افتادن مهلت پرداخت مالیات ها از جمله آن ها خواهد بود.

آلمان

وزیر اقتصاد آلمان از برنامه ریزی برای بازگشت به دوره سیاست ریاضت اقتصادی در دوره پسا کرونا خبر داد. این کشور برای حمایت از کسب و کارها و کاستن از تبعات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در نظر دارد ۷۵۰ میلیارد یورو نقدینگی به اقتصاد خود تزریق کند. 

پتر آلتمایر با اعلام آمادگی دولت برای حمایت همه جانبه از بازارهای مالی گفت تا زمانی که لازم باشد این حمایت ها ادامه خواهد داشت. 

از سوی دیگر اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان نیز از قطعی بودن ورود اقتصاد این کشور به رکود خبر داد و افزود که رشد اقتصادی این کشور امسال به منفی پنج درصد خواهد رسید. 

کره جنوبی

دولت کره جنوب یاز برنامه ریزی برای افزایش مخارج خود به ۱۰۰ تریلیون وون ( ۸۰ میلیارد دلار) خبر داد که این رقم، دو برابر  بودجه قبلی در نظر گرفته شده بوده است. 

لی جو یول، رییس بانک مرکزی کره در همین رابطه گفت: می خواهیم از ورشکسته نشدن شرکت ها در مواجهه با کووید-۱۹ مطمین شویم. ما یک اقتصادی رقابتی هستیم و به خاطر کمبود نقدینگی از پا در نخواهیم آمد.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا