بورسبورس اوراق

شاخص سبز بورس تهران در اولین هفته بهار

شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۱۲ هزار و ۶۰۲ واحدی عدد ۵۲۱ هزار ۲۶۳ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۱۸۳ هزار و ۸۳ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۴۷۸ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۱ میلیون و ۱۱۳ هزار واحد را ثبت کرد. امروز آیفکس نیز عدد ۶۶۹۴ واحد را نمایش داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، امروز با دست به دست شدن ۴ میلیارد و ۷۸۱ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۶۸۳ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به ۳۷۱۸ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای “کگل”، “وبملت” و “رمپنا” به ترتیب با ۱۰۸۸، ۵۷۶ و ۵۵۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای “وامید”، “غگل” و “غسالم” به ترتیب با ۶۰، ۵۷ و ۴۹ واحد بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز “وبملت”، “غگل” و “فملی”  پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند.

از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، بانک برترین گروه صنعت بود و فلزات اساسی و صنایع شیمیایی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش سنا، بازار سرمایه در آخرین روز از اولین هفته کاری سال ۹۹،  رشد ۱۲ هزار واحدی را ثبت کرد. به گفته کارشناسان بازار سرمایه سیگنال های مثبت بازار های جهانی مهمترین دلیل رشد امروز شاخص بود. 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا