امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اختصاصی بودجه ۱۲هزارمیلیارد ریالی تنظیم بازار به پشتیبانی اموردام

معاون اول رییس جمهورمصوبه هیات وزیران درباره تامین نقدینگی موردنیاز جهت انجام تکالیف محوله و پرداخت هزینه‌های تبعی شرکت پشتیبانی امور دام واختصاص تسهیلات بانکی لازم به این شرکت راابلاغ کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، با تصمیم دولت در جلسه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸، مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای سال ۱۳۹۸ بابت اجرای سیاست‌های تنظیم بازار و قیمت تضمینی از سوی بانک مرکزی در اختیار شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور قرار می‌گیرد.

شرکت مذکور نیز مجاز است با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، ما به تفاوت قیمت تضمینی با قیمت معامله شده در بورس کالا را از محل اعتبارات این تصویب‌نامه پرداخت کند. همچنین، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است اصل و سود تسهیلات را از محل اعتبارات مصوب مربوط، تعهد و تضمین نماید. این تضمین نافی وظایف بانک‌ها برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نیست.

افزون بر این، شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور موظف است تسهیلات دریافتی را در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان دریافتی بازپرداخت نماید. همچنین، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن هماهنگی با بانک‌های عامل به نحوی اقدام نماید که در پرداخت تسهیلات به شرکت مذکور تسریع بعمل آید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا