امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

علت ناپدید شدن نخل های مرکز شهر اهواز چیست؟

اهواز- عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز گفت: نخل‌های ضلع جنوبی مرکز شهر اهواز در راستای یکدست شدن با نخل‌های برحی جابه‌جا می شوند.

همچنین بخوانید

رحیم کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص علت ناپدید شدن برخی نخل‌های کاشته شده در مرکز شهر اهواز اظهار کرد: شهردار اهواز علاقه‌مند به نخل و درختان بومی است و به همین منظور رویکرد مناسب وی باعث شد کلان‌شهر اهواز سیمای زیباتری به خود بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه نخلکار هستم و علاقه‌مندی به نخل دارم، در تیرماه گذشته دیداری بین مؤسسه تحقیقات نخل و میوه‌های گرمسیری با رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز را ترتیب دادم که موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و مؤسسه ثبت شد.

کعب عمیر ادامه داد: این مؤسسه نیز قبول کرد که نظارت علمی خود را بر کاشت نخل‌ها بر عهده داشته باشد؛ همچنین این مؤسسه مسئولیت نخل‌ها را از مراحل شناسایی، کاشت و نحوه آبیاری تا دو سال بر عهده گرفته است و در صورتی که نخلی خشک شد، بدون هیچ هزینه‌ای نخل جدیدی جایگزین خواهد کرد.

این عضو شورا توضیح داد: نخل‌های جاده ساحلی و ضلع شمالی نادری در مرکز کلان‌شهر اهواز با نظارت این مؤسسه کاشته شد و ضلع جنوبی قبل‌تر توسط شهرداری منطقه یک کاشته شده بود.

وی گفت: در راستای یکدست شدن و ایجاد سیمای زیباتر در شهر اهواز، تصمیم گرفته شد که نخل برحی به جای نخل‌های قبلی ضلع جنوبی کاشته شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، اخیراً شهرداری اهواز در چند نقطه اقدام به کاشت درخت نخل از درختان متناسب با اقلیم طبیعی کرد که با استقبال بسیاری از فعالان و دوستداران طبیعت مواجه شد.

درخت نخل به خصوص نخل برحی از محصولات پررونق در منطقه جنوب خوزستان است، در بین مردم جنوب جایگاه ویژه‌ای دارد و نگاه معنوی مردم جنوب و اهواز به نخل برای بسیاری شناخته شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا