اقتصاد کلان

جزییات بسته دو تریلیون دلاری آمریکا برای مقابله با کرونا

پس از مدت ها کش و قوس سرانجام رهبران جمهوری خواه و دموکرات برای تصویب لایحه مقابله با کرونا به توافق رسیدند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، هر چند هنوز مذاکره بر سر برخی موارد لایحه عظیم دو تریلیون دلاری پیشنهادی دولت ترامپ برای مقابله با کرونا در جریان است اما رهبران دو حزب اصلی این کشور بر سر تصویب این لایحه به توافق رسیده و انتظار می رود عصر امروز لایحه به تصویب نهایی در مجلس سنا برسد. 

انتظار می رود نیم تریلیون دلار از این اعتبارات به صورت مستقیم به شهروندان آمریکایی پراخت شود. هر شهروند آمریکایی که کمتر از ۷۵ هزار دلار در سال درآمد داشته باشد یارانه کمکی تا سقف ۱۲۰۰ دلار از دولت دریافت خواهد کرد. این مبلغ برای خانواده های چهار نفره و بیشتر به ۳۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. 

همچنین بخوانید

به گفته استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در این بسته اعتباری در حدود ۶۱ میلیارد دلار برای شرکت های مسافری در نظر گرفته شده که ۳۲ میلیارد دلار به شکل کمک هزینه و ۲۹ میلیارد دلار به شکل وام خواهد بود. 

دولت آمریکا هم چنین در نظر دارد مبلغی حدود ۳۵۰ میلیارد دلار را به شکل وام در اختیار کسب و کارهای کوچک قرار دهد تا از ورشکستگی آن ها جلوگیری شود. اعتباراتی در حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار نیز در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی و تا ۲۵۰ میلیارد دلار اعتبار در اختیار شرکت های بیمه ای و بازنشستگی قرار خواهد گرفت.

شرکت های داروسازی ۱۰ میلیارد دلار و شرکت های تولید ماسک و محصولات ضدعفونی چهار میلیارد دلار اعتبار دریافت خواهند کرد.

دولت ترامپ هم چنین پیشنهاد کرده است تا ۷۵ میلیارد دلار بودجه کمکی اضطراری در اختیار دولت های محلی قرار گیرد اما بیشتر سناتورها از هر دو حزب خواستار افزایش ای مبلغ هستند. نانسی پلوسی، رییس کنگره خواستار افزایش بسته پیشنهادی به ۲،۵ تریلیون دلار شده که بخش بزرگی از این افزایش مربوط به پرداخت یارانه تا سقف ۱۵۰۰ دلار به جای ۱۲۰۰ دلار به شهروندان آمریکایی است. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا