امور زیربناییراه و ساختمان

ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور / انتظار بارش‌های حجیم در ۱۰ استان در هفته آینده

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: براساس پیش بینی های انجام گرفته تا روز جمعه بارش هایی را به صورت رگبار در حاشیه رشته کوه زاگرس شاهد خواهیم بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت و اظهار داشت: براساس پیش بینی های انجام گرفته تا روز جمعه بارش هایی را به صورت رگبار در حاشیه رشته کوه زاگرس شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: براین اساس از شمال غرب این رشته کوه تا کرمان و در استان های کرمانشاه، غرب و جنوب اصفهان، استان مرکزی، جنوب غرب کرمان بارش هایی را به صورت رگباری امروز انتظار داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: از بعدازظهر جمعه یک سامانه جدی بارشی از غرب کشور وارد شده و در ادامه نیمه غربی را در بر می گیرد.

وی افزود: با ورود این سامانه بارشی انتظار بارش های حجیم را در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، استان خوزستان به ویژه در شمال و شرق آن خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان، اصفهان، زنجان، آذربایجان شرقی هم تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: روز یکشنبه بارش ها به صورت حجیم در استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و در این زمینه سازمان هواشناسی اخطاریه هایی را صادر کرده است. قطعا در روزهای آینده با توجه به شرایط فصل بهار و تغییر مدل های هواشناسی، دیگر تغییرات اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا