بین الملل

داوجونز اولین رشد متوالی دو روزه خود از ماه فوریه را ثبت کرد

پس از اینکه رهبران کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند در مورد لایحه عظیم مشوق‌های اقتصادی مقابله با ویروس کرونا، توافق کرده‌اند، داوجونز برای دومین روز متوالی جهش کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از اینکه رهبران کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند در مورد لایحه عظیم مشوق‌های اقتصادی مقابله با کند شدن اقتصاد به علت پاندمی ویروس کرونا، توافق کرده‌اند، میانگین صنعتی داوجونز جهش ۲ روزه خود را به بیش از ۱۳ درصد رساند.

میانگین صنعتی داوجونز در روز چهارشنبه بیش از ۲ درصد یا ۴۹۵.۶۴ واحد جهش کرد تا به ۲۱۲۰۰.۵۵ واحد برسد. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۱.۱ درصد جهش کرد تا در ۲۴۷۵.۵۶ واحد بسته شود. این اولین بار از ماه فوریه تا کنون است که داوجونز و اس‌اندپی در دو جلسه متوالی رشد می‌کنند.

یکی از بزرگترین جهش‌ها که باعث رشد داوجونز شد مربوط به شرکت بوئینگ بود. سهام این شرکت امروز ۲۴ درصد جهش کرد. دومین عامل جهش داوجونز در معاملات امروز جهش ۹.۲ درصدی نایکی بود.

البته در جلسه چهارشنبه کامپوزیت نزدک ۰.۵ درصد افت کرد تا در ۷۳۸۴.۳۰ واحد بسته شود. سهام شرکت‌های فیسبوک، اپل، نتفلیکس و شرکت مادر گوگل، آلفابت، همگی با افت مواجه شدند.

این در حالی اتفاق افتاد که داوجونز و اس‌اندپی در معاملات امروز به ترتیب ۶ و ۵.۱ درصد جهش کرده بودند اما در دقایق انتهایی پس از اینکه برنی سندرز اعلام کرد به این لایحه رأی نخواهد داد مگر اینکه شرایط بهتری برای صندوق ۵۰۰ میلیارد دلاری رفاهی شرکت‌ها تعیین شود، شاخص‌ها بخش بزرگی از سود خود را از دست دادند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا