امور زیربناییراه و ساختمان

خسارت اولیه ۶۰۰ میلیارد تومانی به جاده‌های سیل‌زده/ انسداد ۱۰ محور در کشور به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه در حال حاضر هیچ راه شریانی،‌ اصلی و بزرگراهی در اثر سیل مسدود نیست، گفت: در سطح کشور ۱۰ محور به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا مسدود شده‌ است.

همچنین بخوانید

رضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت شبکه راهی استان‌های سیل‌زده اظهار داشت: در طول یک هفته گذشته استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان درگیر سیل بودند البته خوشبختانه شرایط این استان‌ها به وضعیت عادی برگشته است.

معاون راهداری با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ محور شریانی در کشور در اثر سیل مسدود نیست گفت: تمام راه‌های اصلی و بزرگراهی رفع انسداد شدند و فقط یک محور فرعی در جنوب کرمان، محور رودبار به قلعه گنج به دلیل جریان آب در این مسیر مسدود است البته در محور فرعی رودبار – کهنوج هم آب جریان دارد اما تردد امکان‌پذیر است.

وی درباره آخرین وضعیت راه‌های روستایی در استان‌های سیل‌زده اظهار داشت: در روزهای ابتدایی وقوع سیل مسیر ارتباطی با ۶۳۰ روستا قطع بود که طبق آخرین گزارش‌ها این عدد به ۱۵۰ راه روستایی کاهش پیدا کرده است.

اکبری افزود: با توجه به گزارشاتی که ارائه شده امکان بازگشایی راه روستایی ۱۰۰ روستای دیگر وجود دارد اما رفع انسداد ۵۰ روستای باقیمانده منوط به فروکش کردن کامل آ‌ب از سطح مسیر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای وقوع سیل در کشور ۹ هزار کیلومتر شبکه جاده‌ای و راه ارتباطی درگیر سیل شدند، گفت: البته تمام این مسیر تخریب نشدند اما نیاز به تعمیر و مرمت دارند.

معاون راهداری کشور ادامه داد: ۵۰۰ دستگاه پل و آبرو خسارت دیدند و در حال حاضر ۹۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۳۰۰ نیروی راهداری در حال فعالیت بازگشایی مسیر و مرمت شبکه جاده‌ای در استان‌های سیل‌زده هستند.

این مقام مسئول گفت:‌به غیر از ۳ استان مذکور، استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی و … هم کم و بیش با موضوع سیل درگیر بودند و در حال حاضر ۱۷۴ اکیپ راهداری در تمام نقاط کشور در حال بازسازی مسیرهای سیل‌زده هستند.

اکبری درباره میزان خسارات وارد آمده بر شبکه جاده‌ای ناشی از وقوع سیل در این استان‌ها اظهار داشت: باید آب به صورت کامل از روی سطح جاده‌ها فروکش کند تا میزان دقیق خسارت‌های وارد آ‌مده تعیین شود و این میزان به تایید استانداری برسد و بعد به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام شود که هنوز این مراحل طی نشده است اما طبق برآورد اولیه کارشناسان میزان خسارت‌ها ۶۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.

معاون راهداری با اشاره به انسداد برخی از جاده‌های کشور به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در برخی از استان‌ها مقامات محلی استانی و قضایی تصمیم به انسداد برخی از جاده‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ مسیر به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته است مسیر خلخال – اسالم، جاده قدیم پل زال – اندیمشک، جاده قدیم باغچه – مشهد، در استان کرمانشاه جاده روانسر به کامیاران، در تهران جاده تلو، به این دلیل مسدود شدند و در استان‌های خوزستان، بوشهر و یاسوج هم مسر مسدودی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داریم.

اکبری تاکید کرد: البته برای برخی از این محورها مسیر جایگزین در نظر گرفته شده است چرا که برخی از این مسیرها از داخل شهر می‌گذرد و مقامات محلی برای کاهش ارتباط مسافران با بومیان این شهرها اقدام به انسداد برخی از این جاده‌ها را کردند البته تمام این ۱۰ مسیر مسدود شده برای بومیان باز است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا