بورسبورس کالاكشاورزی و دامپروری

پیشنهاد عرضه ذرت و جو در بورس کالا، روی میز هیات دولت

با توجه به اجرای طرح قیمت تضمینی جو و ذرت کل کشور در بورس کالا طی چند سال اخیر، پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر «تعیین کالای ذرت و جو برای عرضه در بورس کالای ایران» روی میز هیات دولت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به استناد ماده (۲) آیین نامه اجرایی ماده (۳۳) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی به منظور تکمیل ظرفیت ذخایر راهبردی محصولات استراتژیک و تعیین کالای ذرت و جو برای عرضه در بورس کالا در حال بررسی در دولت است.

بر اساس این پیشنهاد، محصولات ذرت و جو به منظور عرضه در بورس کالای ایران تعیین شده و هزینه‌های تبعی اجرای سیاست قیمت تضمینی به پیشنهاد مشترک شرکت بورس کالای ایران و وزارت جهادکشاورزی و با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین و از محل اعتبارات مصوب قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تأمین و پرداخت می‌‌شود.

در این راستا سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است مابه التفاوت قیمت تابلوی بورس با قیمت تضمینی محصولات یادشده را به علاوه کارمزد معامله در بورس، به تفکیک از محل اعتبارات مصوب قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تأمین و پرداخت کند.

همچنین بخوانید

طبق این پیشنهاد به منظور تکمیل ظرفیت ذخایر راهبردی محصولات استراتژیک، شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور مجاز است تا سقف ذخایر راهبردی خود نسبت به خرید مستقیم از کشاورزان اقدام و مازاد بر آن را حداکثر دو هفته پس از تحویل‌‌گیری، در تابلوی بورس عرضه و در صورت عدم استقبال، رأساً نسبت به خرید و پرداخت بهای ذرت و جو بر مبنای تابلوی بورس اقدام کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا