بین الملل

تصویب بسته نجات آمریکا در مجلس

دونالد ترامپ بسته حمایتی ۲ تریلیون دلاری ویروس کرونا را امضا کرد؛ اکنون واشنگتن تلاش می‌کند تا با این بسته، از تخریب اقتصادی پاندمی ویروس کرونا در آمریکا جلوگیری کند. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران)، دونالد ترامپ بسته حمایتی ۲ تریلیون دلاری ویروس کرونا را امضا کرد.

واشنگتن تلاش می‌کند تا با این بسته از تخریب اقتصادی پاندمی ویروس کرونا در آمریکا جلوگیری کند.

پیش از این جمعه شب به وقت تهران، مجلس نمایندگان آمریکا این بسته را که بزرگترین بسته نجات مالی در تاریخ آمریکا است، به تصویب رسانده بود.

در این برنامه، کمک نقدی به صورت یک بار پرداخت یارانه به شهروندان، تقویت بیمه بیکاری، تأمین مالی بیش از پیش مراقبت‌های پزشکی و وام دادن به شرکت‌ها برای جلوگیری از اخراج نیرو، لحاظ شده است. این بسته پیش از این درروز چهارشنبه از مجلس سنای آمریکا هم رأی گرفته بود.

نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا این بسته را «جبران تخریب پاندمی» توصیف کرد و پیش‌بینی کرد کنگره آمریکا لایحه‌های بیشتری برای کمک به بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا پیشنهاد بدهد.

ترامپ در پس از امضای این بسته در دفتر بیضی‌شکل کاخ سفید گفت: من بزرگترین برنامه نجات اقتصادی در تاریخ آمریکا را امضا کردم. این بسته کمک‌های ضروری و مورد نیاز فوری خانواده‌ها، کارگران و تاجران این کشور را فراهم می‌آورد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا