امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش ۱۰ درصدی تردد در راه‌های ورودی و خروجی تهران/ هیچ یک از محورهای بین شهری ترافیک ندارد

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در هیچ یک از محورهای بین‌شهری و بین‌استانی شاهد ترافیک نیستیم و تردد در تمام راه‌ها روان است.

علی‌اکبر آشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور اظهار داشت: در هیچ یک از محورهای بین‌شهری و بین‌استانی شاهد ترافیک نیستیم و تردد در تمام راه‌ها روان است، مگر در نقاط تلاقی خروجی محورهای بین شهری و ورودی شهرها یا نقاطی که طرح فاصله گذاری اجتماعی و کنترل خودروها در آن در حال اجرا است.

وی ادامه داد: روز گذشته ۹ فروردین ماه بالغ بر ۶۴۲ هزار وسیله نقلیه تردد بین‌استانی داشتیم که نسبت به روز گذشته آن یعنی ۸ فروردین ماه کاهش ۸ درصدی را شاهد بودیم. همچنین این میزان تردد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۷۵ درصدی داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره میزان تردد ورودی و خروجی استان تهران گفت: در روز گذشته میزان خودروهای ورودی و خروجی استان تهران ۱۶۵ هزار وسیله نقلیه بود که نسبت به روز ۸ فروردین رشد ۱۰ درصدی داشت اما نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

آشوری ادامه داد: از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۸ تا ۹ فروردین ماه چیزی حدود ۱۲ میلیون و ۴۷۲ هزار تردد بین‌استانی داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۶۱ درصدی داشت.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همچنین میزان تردد خودرو در مسیرهای ورودی و خروجی استان تهران در بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه تا ۹ فروردین ماه ۳ میلیون و ۵۷۶ هزار دستگاه‌ بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با تاکید بر اینکه طبق داده‌های به دست آمده، سفر برگشت مسافران از ۷ فروردین ماه آغاز شده است، گفت: روند تخلیه انباشت استان‌ها به سمت البرز و تهران و بازگشت مسافران آغاز شده اما ادامه و روز پایان سفرهای برگشت با توجه به شرایط نوروز امسال قابل پیش‌بینی نیست.

آشوری تاکید کرد: سال گذشته برگشت مسافران تا ۱۶ و ۱۷ فروردین ماه ادامه داشت اما باید توجه داشته باشیم که شرایط تعطیلات نوروز امسال قابل مقایسه با سال گذشته نیست.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا