امور زیربناییراه و ساختمان

کارمندان شرکت یونایتد ایرلاینز آمریکا به خاطر کرونا تعدیل می‌شوند

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز آمریکا اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر درآمدهای هوایی انتظار تعدیل نیرو در این شرکت بزرگ هوایی وجود دارد.

همچنین بخوانید
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از شبکه سی ان بی‌سی، شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی آمریکا شامگاه روز جمعه اعلام کرد به رغم دریافت کمک‌ها اما درآمدها کفاف هزینه‌ها نیست و انتظار می رود که شماری از کارمندان این شرکت باید تعدیل شوند. 
شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز در ادامه به تعداد افرادی که قرار است از این شرکت اخراج شوند اشاره نکرد. 
اوسکار مونوز مدیر عامل شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقتصاد جهانی ضربه بزرگی دریافت کرده است و ما انتظار نداریم که تقاضای مسافرتی برای مدتی به حالت اولیه خود بازگردد. 
اعتراض شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز به ناکافی بودن کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که کنگره آمریکا به تازگی بسته‌ای کمک مالی را برای کمک به شرکت‌های بزرگ تصویب کرد که از این طریق به شرکت‌های هواپیمایی مبلغ ۵۰ میلیارد دلار وام‌های تجاری پرداخت می‌شود. 
شرکت یونایتد ایرلاینز در سال ۱۹۲۶ تأسیس شد و هم‌اکنون این شرکت دارای ۸۸ هزار و ۲۵۳ نفر کارمند است، ناوگان هوایی آن شامل ۷۸۴ هواپیما می‌باشد که بیشتر از هواپیماهای بوئینگ و سپس ایرباس تشکیل شده است. 
خبر اخراج کارمندان ناوگان هوایی آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا در حالی منتشر می‌شود که یولاندا دیاز وزیر کار اسپانیا اخراج کارکنان توسط شرکت‌ها به بهانه شیوع ویروس کرونا را ممنوع اعلام کرد. 
دیاز روز جمعه گفت، به دنبال شیوع ویروس کرونا دولت اسپانیا مکانیسم موقتی برای مواقع بحرانی ایجاد کرده که براساس آن شرکت‌ها می‌توانند در این شرایط، پرداخت حقوق کارکنان را متوقف کنند. 
دیاز افزود، هیچکس نمی‌تواند از شرایط بحرانی موجود، سوء استفاده و کرونا را بهانه اخراج کارکنان کند. 
وزیر کار اسپانیا تاکید کرد که قراردادهای موقت هنوز هم قابل فسخ نیستند بلکه در شرایط بحرانی به حالت تعلیق در خواهند آمد. 
شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. 
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان از نیم میلیون نفر گذشته و تا لحظه مخابره این خبر به ۵۳۶ هزار و ۴۵۴ مورد رسیده است که آمریکا با ۸۵هزار و ۶۱۲ مورد ابتلا و یکهزار و ۳۰۱ جان باخته در صدر فهرست جهانی مبتلایان به این ویروس قرار گرفته است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا