بورسبورس اوراق

‎آمادگی منطقه آزاد کیش برای تامین مالی پروژه های بخش خصوصی

سازمان منطقه آزاد کیش در راستای حمایت از فعالان اقتصادی، در نظر دارد با استفاده از پتانسیل های بازار سرمایه، به تامین مالی بخش خصوصی کیش کمک کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، رئیس ستاد اقتصادی مبارزه با کرونا سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب گفت: با توجه ظرفیت صدها هزار میلیارد تومانی صندوق های سرمایه گذاری مشترک  فعال در بورس، این آمادگی وجود دارد تا با مشارکت این صندوق ها سرمایه لازم برای بخش خصوصی کیش از طریق بازار سرمایه تامین شود.
‎ناصر آخوندی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا در این خصوص، تاکید کرد: در پی درخواست این مجموعه تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، با ایجاد نمایندگی این گروه خدمات بازار سرمایه در جزیره کیش موافقت شد و مقرر گردید این نهاد مالی فعال در بازار سرمایه با توجه به نیاز ها و موضوع فعالیت بخش خصوصی، ابزار های تامین مالی متناسب با هر پروژه را طراحی و پس از اخذ مجوز های لازم از سازمان بورس به تامین مالی آنها مبادرت ورزد.
‎وی تامین مالی سریع، ارزان و شفاف را از مزایای بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: با وجود سرمایه بیش از  صد هزار میلیارد تومانی صندوق های بورسی، افزایش سقف تامین مالی با توجه به مشخصات پروژه از دیگر مزایای بورس است.
‎معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش تفاهم با این گروه مالی را در شرایط بحرانی کنونی برای حمایت از فعالان بخش خصوصی ضروری دانست و اعلام کرد: در عین حال ۲ نهاد مالی دیگر نیز درخواست خود مبنی بر ارایه خدمات مالی و بازار سرمایه ای به فعالان اقتصادی کیش ارایه کرده اند که در صورت تایید، در این منطقه خدمات ارایه می دهند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا