امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بحران جهانی غذا بدلیل بیکار شدن کشاورزان قریب‌الوقوع است

فائو در گزارش جدید خود اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا در جهان دسترسی به کارگران و زنجیره‌های تولید را در بخش کشاورزی مختل کرده و می‌تواند امنیت غذایی جهان را تحت تأثیر خود قرار دهد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در گزارش جدید خود که در وبسایت آن درج شده نوشت: شیوع ویروس کرونا در جهان دسترسی به کارگران و زنجیره‌های تولید را در بخش کشاورزی مختل کرده و می‌تواند امنیت غذایی جهان را تحت تأثیر خود قرار دهد.

در این گزارش آمده است: ما با ریسک یک بحران غذایی جهانی قریب‌الوقوع روبرو هستیم، مگر اینکه اقداماتی سریع و مؤثر برای حمایت از بخش‌های آسیب‌پذیر (کشاورزی) به کار گرفته شود و زنجیره تأمین غذا در جهان زنده نگاه داشته شده و تأثیرات منفی شیوع کرونا در سیستم تأمین غذا خنثی شود.

فائو اعلام کرد که انتظار می‌رود بیشترین اختلالات در این بخش در ماه‌های آوریل و می رخ دهد.

در گزارش فائو آمده است: محدودیت در حمل‌ونقل و رفتارهای اولیه برای پیشگیری از بیماری می‌تواند باعث افت کشاورزی شود و شرکت‌های فرآوری مواد غذایی هم، که بخش گسترده‌ای از محصولات کشاورزی را تحت پوشش قرار می‌دهند، ممکن است نتوانند محصولات کشاورزی را فراوری کنند.

فائو می‌گوید: در حال حاضر ما با چالش‌هایی لجستیکی مانند عدم توانایی حمل غذا از نقطه‌ای به نقطه دیگر روبرو شده‌ایم و شاهد تأثیر منفی پاندمی بر پرورش احشام، به دلیل دشوار بودن دسترسی به غذای دام و کشتارگاه‌ها، می‌باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا