امور زیربناییراه و ساختمان

از اسفند ۹۸ تا فروردین ۹۹ تردد در جاده ها چقدر کاهش یافته است؟

میانگین تردد روزانه خودروها در نوروز امسال ۶۲۰ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اطلاعات آماری سازمان مزبور از تردد خودروها در جاده‌ها نشان می دهد که دیروز (۱۱ فروردین ۹۹) نسبت به زمان مشابه (۱۱ فروردین ۹۸)، ۶۸ درصد کاهش ثبت شد.

براین اساس، میانگین تردد روزانه خودروها در نوروز امسال ۶۲۰ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین ثبت شده است. دیروز (دوشنبه) نیز ۶۲۰ هزارو ۲۹۸ تردد در جاده‌ها ثبت شد که ۴۷۷ هزار دستگاه آن سواری شخصی و ۱۴۵ هزار و ۱۴۶ دستگاه نیز وسایل نقلیه سنگین و کامیون بود.

همچنین بخوانید

اطلاعات این سازمان از تردد بین استانی نیز حاکی است که از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۱ فروردین، ۱۳ میلیون و ۷۳۱ هزار تردد بین استانی به ثبت رسیده که ۱۱ میلیون و ۱۷۴ هزار تردد مربوط به خودروهای سواری و سبک و دو میلیون و ۵۳۳ هزار تردد را کامیون‌ها و خودروهای سنگین انجام داده‌اند.

بیشتر تردد بین شهری و بین استانی را خودروهای سواری شخصی انجام می‌دهند و بطور متوسط، روزانه ۴۷۴ هزار خودروی سواری شخصی درجاده‌ها تردد دارند.

آمار کل تردد در جاده‌ها نیز نشان می دهد؛ دربازه زمانی ۲۵ اسفند۹۸ تا ۱۱ فروردین، ۷۰ میلیون و ۱۷۰ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های کشور تردد داشته‌اند، در همین بازه زمانی (سال ۹۸)، از(۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۱ فروردین ۹۸) ۱۴ میلیون و ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو در جاده‌ها تردد کرده‌اند که نشان دهنده کاهش ۴۹ درصدی تردد در جاده‌ها در نوروز امسال است.

بر اساس این گزارش، تردد کامیون‌ها درجاده‌های کشوردرنوروز ۹۹ نسبت به سال قبل، افزایش ۱۰ درصدی داشته و علت آن، کم شدن تردد وسایل نقلیه سبک و امکان فعالیت بیشتر کامیون‌ها برای حمل بار و کالای اساسی باهدف توزیع ارزاق عمومی در شرایط خاص (کرونا) است.

همچنین آمار این سازمان از ترددهای بین استانی بیانگر آن است که از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۱ فروردین، ۱۳ میلیون و ۷۳۱ هزار تردد بین استانی به ثبت رسیده که ۱۱ میلیون و ۱۷۴ هزار تردد را خودروهای سواری و سبک و دو میلیون و ۵۳۳ هزار تردد را کامیون‌ها و خودروهای سنگین انجام داده‌اند.

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا