امور زیربناییراه و ساختمان

بارش باران در تمام کشور به استثنای جنوب‌شرق/ بارش در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر مناطق کشور به استثنای جنوب شرق و جنوب خوزستان و ایلام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و گفت: امروز به جز استان‌های جنوب‌شرق و جنوب خوزستان و ایلام، سایر مناطق کشور به تناوب بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند داشت و پیش‌بینی می‌کنیم بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به شکل برف باشد.

او افزود: فردا جمعه نیز این وضعیت برای نیمه‌شرقی کشور، شمال‌غرب و استان‌های واقع بر روی دامنه‌های البرز مرکزی تداوم پیدا می‌کند. دریای خزر نیز از بعد از ظهر امروز تا ظهر فردا، مواج و متلاطم است.

نقشینه عنوان کرد: روز شنبه ۱۶ فروردین‌ماه نیز با عبور موج تراز میانی از نوار شمالی کشور، بارش باران را در نوار شمالی کشور، مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و شمال شرق کشور شاهد خواهیم بود. روز یکشنبه ۱۷ فروردین نیز بارش‌ها به شمال‌شرق، برخی نقاط شرق و البرز شرقی محدود می‌شود و انتظار داریم که بارش‌ها در ارتفاعات مناطق سردسیر به شکل برف باشد.

او گفت: از بعدازظهر دوشنبه مجددا برای مناطقی از شمال‌غرب، سواحل غربی خزر، البرز غربی و سپس مرکزی بارش رخ خواهد داد. برای تهران نیز امروز گاهی رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد؛ بیشینه دمای مهرآباد به ۲۰ و در شمیرانات ۱۸ درجه خواهد شد و فردا افزایش نسبی دما برای تهران پیش‌بینی می‌شود. انتظار داریم روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در تهران شاهد افزایش دما باشیم. کمیته دمای شمیرانات ۶ و مهرآباد نیز به ۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا