بین الملل

بخش خدمات ایتالیا در ماه مارس با بدترین سقوط تاریخ خود روبرو شد

در ماه مارس در حالی که قرنطینه وضع شده در ایتالیا برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا به اکثر مشاغل آسیب زده است، بخش خدمات این کشور با شدیدترین سقوط خود در ۲۲ سال گذشته روبرو شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در ماه مارس در حالی که قرنطینه وضع شده در ایتالیا برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا به اکثر مشاغل آسیب زده است، بخش خدمات این کشور با شدیدترین سقوط خود در ۲۲ سال گذشته روبرو شد.

شاخص فعالیت تجاری آی‌اچ‌اس مارکیت برای بخش خدمات ایتالیا از ۵۲.۱ واحد در ماه فوریه به ۱۷.۴ واحد در ماه مارس سقوط کرد. این بدترین سقوط این شاخص از زمان آغاز به کار این شاخص در ژانویه ۱۹۹۸ تا کنون است. رقم شاخص در ماه مارس خیلی پایین‌تر از ۵۰ واحد که جداکننده رشد و افت این بخش است قرار گرفته است.

میزان سقوط بخش خدمات ایتالیا حتی از میزان پیش‌بینی شده توسط اقتصاددانان هم بدتر بود. آنها در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که رقم شاخص خدمات در ماه مارس تا ۲۲ واحد سقوط خواهد کرد.

زیر شاخص مربوط به تجارت‌ها و خدمات جدید حتی بدتر این سقوط کرد و از ۵۲.۲ واحد در ماه فوریه به ۱۳.۸ واحد رسید. این هم بدترین سقوط این زیرشاخص از زمان آغاز به کار آن تا کنون بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا