بانکبانک و بیمهراه و ساختمان

چگونه با ۲۴ میلیون تومان وام ۲۴۰ میلیونی بگیریم؟

قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن به طور متوسط در اسفند امسال گذشته کاهشی بوده و به ۵۰ هزار تومان رسیده است. بر این اساس، زوجین تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله باید ۲۴ میلیون تومان بپردازند و مجردهای ساکن تهران نیز می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که هزینه آن ۱۴ میلیون تومان می شود.

آخرین قیمت‌ها حاکی از آن است که قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن از فروردین تا اسفند سال گذشته بین ۵۳ تا  بیشتر از ۵۸ هزار تومان قیمت داشته است؛ به طوری که تسه (اوراق) فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۵۲ هزار و ۹۰۰، ۵۳ هزار و ۷۰۰ و ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارند و قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر، مرداد و شهریور امسال نیز به ترتیب با قیمت ۵۵ هزار و ۶۰۰، ۵۸ هزار و ۹۰۰ و ۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت اوراق مهر و آبان ‌سال گذشته هرکدام  ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و این درحالی است که این قیمت در دی‌ ماه نسبت به مهر و آبان‌ ماه افزایش یافته و به ۵۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.

همچنین قیمت این اوراق در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ نسبت به دی ماه این سال افزایش داشته و به ۵۶ هزار و ۹۰۰ توامن رسیده است اما در نهایت قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در اسفندماه سال گذشته نسبت به ماه‌های دیگر این سال کاهش یافت و در رقم ۵۰ هزار تومان ایستاد.

بنابراین هزینه وام مسکن در این گزارش بر اساس آخرین قیمت که همان قیمت اوراق  اسفند سال ۱۳۹۸ است(۵۰ هزار تومان) محاسبه می شود.

بر این اساس با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۵۰ هزار تومانی ۱۰ میلیون تومان می شود که با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق  به مبلغ چهار میلیون تومان خریداری کنند، ۱۴ میلیون تومان می شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۰ میلیون تومان است که همراه با ۴ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۲۴میلیون تومان پرداخت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هشت میلیون تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن شش میلیون تومان می‌شود.

قیمت اوراق مسکن در سال ۱۳۹۷

بر اساس این گزارش، هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۴۸ هزار و ۶۰۰، ۵۲ هزار و ۵۸۰ و ۵۲ هزار و ۹۰۰  تومان قیمت دارد. امتیاز تسهیلات مسکن در تیر، مرداد و شهریور سال ۱۳۹۷ نیز با قیمت ۵۳ هزار و ۲۰۰، ۵۱ هزار و ۹۰۰ و ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان داد و ستد می شود.

قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در مهر سال ۱۳۹۷، ۵۲ هزار تومان، در آبان ماه این سال ۵۵ هزار و۶۰۰ و در آذر این سال نیز ۵۳ هزار و۲۰۰ تومان قیمت خورد و قیمت این اوراق در دی، بهمن و اسفند سال ۱۳۹۷ نیز به ترتیب ۵۱ هزار و ۷۰۰، ۵۴ هزار و ۱۰۰ و ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

رنج قیمت اوراق مسکن در سال های ۹۵ و ۹۶

بر اساس این گزارش، اوراق مسکن در ماه‌های شهریور، مهر، دی، بهمن و اسفند سال ۱۳۹۵، بین ۵۰ هزار تا بیش از ۶۲ هزار تومان بوده و این اوراق در اردیبهشت، مرداد و بهمن سال ۱۳۹۶ نیز بین حدود ۳۵ هزار تا ۴۲ هزار تومان قیمت دارد.

انتهای پیام

 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا