اقتصاد کلانبین الملل

بحران کرونا شبیه هیچ کدام از بحران های اقتصادی قبلی نیست!

روسای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در اظهاراتی جداگانه نسبت به خطر رکود جهانی هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی ان بی سی، رییس صندوق بین الملی پول با بیان اینکه بحران کنونی در مقایسه با بحران سال ۲۰۰۸ بسیار بدتر است گفت: هیچ وقت در طول تاریخ صندوق بین المللی پول ندیده بودم اقتصاد جهان اینگونه ساکن شود. وی که در مقر سازمان جهانی بهداشت حضور یافته بود افزود: این تاریک ترین ساعات بشریت است و با توجه به این تهدید بزرگ لازم است تا همه ما با همدیگر متحد شویم و از شهروندان آسیب پذیر محافظت کنیم.  

در شرایطی که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از یک میلیون نفر نیز عبور کرده، جیورجیوا از همکاری مشترک صندوق بین المللی پول با بانک جهانی و سایر نهادهای پولی برای برون رفت از بحران خبر داد. وی از کشورهای توسعه یافته خواست تا بیشتر از قبل از کشورهای در حال توسعه حمایت کنند.  

همچنین بخوانید

وی با اشاره به در اختیار داشتن یک تریلیون دلار منابع مختلف مالی توسط صندوق گفت که مصمم هستیم تا هر مقدار لازم باشد از این منابع استفاده کنیم. به گفته جیورجیوا تاکنون بیش از ۹۰ کشور برای دریافت تهسیلات از صندوق بین‌المللی پول درخواست کمک کرده اند.

رییس صندوق بین المللی پول، کرونا را بحرانی خواند که مشابه هیچ یک از بحران های قبلی نبوده است و افزود که از زمان وقوع بحران تاکنون حدود ۹۰ میلیارد دلار سرمایه از کشورهای در حال توسعه خارج شده است.  

از سوی دیگر دیوید مالپاس، رییس بانک جهانی نیز در اظهاراتی جداگانه با ابراز نگرانی از گسترش همه گیری کرونا در سطح جهان نسبت به وقوع یک رکود فراگیر در اقتصاد جهانی هشدار داد که به کشورهای فقیرتر و آسیب پذیرتر، بیشتر صدمه خواهد زد.

وی افزود: باید پاسخی نیرومند و بزرگ به بحران کرونا بدهیم به ویژه در کشورهای فقیر. به زودی برای رایزنی در خصوص کارهایی که باید انجام دهیم با سران اتیوپی، کنیا و دیگر کشورها دیدار خواهم کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا